تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۴
کد مطلب : ۵۰۴۰۰
مکان هایی که جاذبه های گردشگری منحصر به فردی در دنیا در دنیا دارند.
۰
plusresetminus
بلاغ- مکان هایی در دنیا وجود دارند که میتوان آنها را منحصر به فرد ترین مکان های طبیعت جهان دانست.  

دریاچه پنج گل
دره جیوژایگو - چین
 
دره جیوژایگو یا پارک ملی جیوژایگو به مساحت ۷۲ هزار هکتار در شمال سیچوان و درجنوب غربی چین است.دره جیوژایگو یکی از مناطق حفاظت شده‌ و دارای چندین آبشار و دریاچه است. حدود ۱۴۰ گونه پرنده و نیز شماری از گونه‌های گیاهی و جانوری در خطر انقراض در این دره وجود دارند. از جمله آن‌ها می‌توان به بز کوهی سیچوان و پاندای بزرگ اشاره کرد. این منطقه در سال ۱۹۹۲ میلادی به عنوان مکانی طبیعی در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.
 
دماغه Laguna
بولیوی
 
  بولیوی کشوری محصور در خشکی، در مرکز آمریکای جنوبی است. پایتخت آن به طور رسمی و در قانون اساسی شهر سوکره ذکر شده اما دولت این کشور در شهر لاپاز مستقر است. جمعیت بولیوی ۱۰ میلیون نفر و زبان‌های رسمی آن اسپانیایی، کچوآ، آیمارا و ۳۴ زبان دیگر بومی است.
   
شفق شمالی
Kautokeino، لاپلند، نروژ
 
 لاپ‌لَند، نام منطقه‌ای در اروپای شمالی است و بیشتر آن در مدار قطبی شمال واقع شده است. این منطقه، نواحی شمالی نروژ، سوئد و فنلاند را در بر گرفته و تا شبه‌جزیره کولا در روسیه امتداد می‌یابد. لاپ‌لند از سمت غرب، توسط دریای نروژ، از شمال به‌وسیله دریای بارنتز و از شرق توسط دریای سفید، احاطه شده است. این منطقه به خاطر اقوام شمال اسکاندیناوی که به «لاپ» معروفند و به طور پراکنده برای چند هزار سال در آن ساکن هستند، لاپلند نامیده شده است. این منطقه، محل زیست صدها هزار راس گوزن شمالی است.
    سرخ خیزاب
کانال هود، Puget Sound، واشنگتن
 
 Puget Sound در ایالت واشنگتن، خلیجی در اقیانوس آرام و بخشی از دریای سالیش است.
    مرداب آبی‌
Grindavík، ایسلند
 
 Grindavík نام یک روستای ماهیگیری در شبه جزیره Reykjanes در جنوب غربی ایسلند است. مرداب آبی نیز چشمه معدنی آب‌گرم در گدازه‌های آتشفشانی است. آب فوق‌العاده داغ آن از نزدیک جریان‌های گدازه‌ای از زمین بیرون می ریزد و در مسیرش توربین‌های تولید برق را به کار می‌اندازد. آب‌تنی در آب گرم این مرداب برای درمان بیماری‌های پوستی بسیار موثر است. شنا در آن در تمام طول سال و مخصوصا در زمان یخ‌بندان بسیار لذت بخش است.
   
 مزرعه لاله
هلند، میان Sassenheim و Lisse
 
 
 هلند از سال 1637 میلادی وارد تجارت گل لاله با سایر ممالک شد. با کشت انواع و اقسام متنوع از این گل که از دسته سوسنیان است، کار را به جایی رسانده اند که هر ساله جشنواره جهانی گل لاله در این کشور برگزار می شود./آ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴