تاریخ انتشاردوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳
کد مطلب : ۵۰۱۵۷
رودخانه بابلرود که از وسط شهر بابلسرمی‌گذرد و شهر را به دو قسمت تقسیم می‌کند.
۰
plusresetminus
 بلاغ- نام قدیم شهر ساحلی بابلسر ‘مشهد سر’ بوده است که در سال ۱۳۱۱ به بابلسر تغییر نام یافت.
شهرستان بابلسر دارای سه بخش مرکزی، رودبست و بهنمیر از مناطق زیبا و توریستی مازندران است که از شمال به دریای خزر، از شرق به بهنمیر ، از غرب به فریدونکنار و از جنوب به شهرکله بست متصل می باشد و فاصله این شهر ساحلی تا ساری مرکز استان حدود ۶۰ کیلومتر است.
 شهر ساحلی بابلسر یکی از شهرهای زیبا و پرجاذبه در زمینه گردشگری مازندران است که در کنار دریای خزر با جاذبه ها و زیبایی های طبیعی و مواهب خدادادی سالانه مسافران و گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به سمت خود جذب می کند.
 
 رودخانه بابلرود که از وسط این  می‌گذرد، شهر را به دو قسمت تقسیم می‌کند و دو پل زیبا بر روی این رود که یکی توسط متخصصین آلمانی و دیگری توسط متخصصین ایرانی ساخته شده منحصر به فرد است.

همچنین ازآنجا که رودخانه بابلرود به دریای خزر متصل است بالا آمدن آب رودخانه دیدنی و زیبا است.

 وجود اسکله‌های قایقرانی با انواع قایق‌ها و صنوبرهای بلند در دو طرف پیاده رو رودخانه بابلرود به جذابیت این رود افزوده است‌ و همچنین انعکاس نور چراغهای حاشیه رودخانه در آب فضای دلپذیری را در شب برای مسافران و گردشگران فراهم می‌کند.
   
قایق‌های ماهیگیران و وجود طرح‌های متعدد دریا، پارکینگ ها ، پلاژها و سوییت های بلوار ساحلی و وجود مجموعه‌های اقامتی زیبا،پارک شورای اسلامی شهر، پارک ساحلی بابلرود و غیره اوقات خوبی را برای گردشگران در این شهر فراهم می‌کند.

 ورزش اسکی روی آب و قایقرانی در دریا و رودخانه برای علاقمندان دایر است و مسافران برای سفر دریایی می‌توانند از قایق‌های تندرو و یا اتوبوس های دریایی استفاده کنند./آ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴