با غرق شدن چهار نفر در روزهای اخیر در سواحل غرب مازندران

زنگ خطر استفاده از دریا در مازندران به صدا درآمد

تاریخ انتشاردوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶
کد مطلب : ۵۰۱۵۶
هر چه مسئولان مازندران در خردادماه دلخوش به آمار و ارقام کاهش غریق در استان مازندران بودند، باید همه‌ی تلاش خویش را برای جلوگیری از افزایش غریق در روزهای آتی به کار گیرند.
۰
plusresetminus
زنگ خطر استفاده از دریا در مازندران به صدا درآمد
به گزارش بلاغ، هنوز دور دوم سفر به مازندران آغاز نشد که پزشکی قانونی مازندران خبر از غرق شدن چهار نفر در سواحل مازندران را مخابره کرد.
خبری که برای مسئولان استان مازندران و حتی همه مردم کشور خوشایند نیست به این دلیل که مازندرانی‌های مهان نواز دوست ندارند مهمانی که از راه دور وارد مازندران می‌شود، با مرگ عزیز خویش جنازه‌ای را با خود به وطن حمل کند.
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اظهار داشت: در روزهای سوم و چهارم مرداد ماه سال جاری 4 نفر در سواحل استان مازندران به کام مرگ فرو رفتند.
عباسی اظهار داشت: مژگان جعفری 17ساله اهل تربت جام، رمضان کاویانی 23 ساله اهل نوشهر، احسان محقق کیجیدی 23 ساله اهل املش و احمد مهدی‌پور 10 ساله از همدان در دریای خزر غرق شدند.
عباسی علت این حوادث منجر به فوت را آشنا نبودن به فنون در سواحل دریای چالوس و عباس‌آباد عنوان کرد.
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در بخش دیگر صحبت‌های خود یادآور شد: از اول خرداد تا پایان تیر ماه سال جاری هم تعداد 19 نفر که همگی مرد بودند، در سواحل دریای مازندران غرق شدند.
عباسی این میزان فوتی در سال جاری را نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش 78 درصدی مواجه دانست.
این مسئول تصریح کرد: 74 درصد از غرق‌شدگان در این مدت زمان غیربومی بودند که به ترتیب سواحل شهرستان‌های نوشهر با چهار فوتی، عباس‌آباد و محمودآباد هر کدام با سه مورد فوتی بیشترین غرق‌شدگان را از آن خود کردند.
مسئولان استان مازندران باید به این نکته توجه کنند که یکی از دلائل کاهش غریق در سواحل استان مازندران در سال جاری برگزاری همزمانی امتحان پایان سال مدارس و دانشگاه و نیز برگزاری جام جهانی و نیز شروع ماه مبارک رمضان بود.
البته نباید به کار گیری جت اسکی‌ها و تمهیداتی که در سطح دریا به کارگیری شد را در کاهش غریق ناکارمد جلوه داد ولی همه این موارد نباید ما را نسبت به این موضوع غافل کند که دریا همچنان پرمخاطره است و تلاش کنیم که روزهای خوشی را برای هموطنان در کنار سواحل دریا رقم بزنیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
عمارنامه
با سلام و احترام؛
مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/node/63456
ما را از بروزرسانی خود آگاه
و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
موفق و پیروز باشید .
http://ammarname.ir -- info@ammarname.ir
یا علی
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴