رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفت‎وگو با بلاغ:

خانه های بهداشت بازسازی می شوند/عدم همکاری مناسب بین سازمانی در مازندران

تاریخ انتشاردوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۱
کد مطلب : ۵۰۱۵۳
دکتر قاسم جان بابایی گفت: با بازسازی خانه‌های بهداشت و راه اندازی مراکز جامع همگانی سلامت در مازندران، تحول بهداشتی ایجاد خواهد شد.
۰
plusresetminus
خانه های بهداشت بازسازی می شوند/عدم همکاری مناسب بین سازمانی در مازندران
قاسم جان بابایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ از ساری با اشاره به اینکه مازندران با ایجاد بیش از هزار خانه‌ی بهداشت رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: برای کاهش بیماری ها و افزایش سلامت جامعه، این خانه‌های بهداشت باید بازسازی شوند.
وی افزود: به دلیل اینکه بیشتر این خانه های بهداشت بیش از 25سال از ساخت آنها می گذرد، برای بهره برداری بهتر نیاز به بازسازی دارند که با همکاری استانداری و کمیته امداد امام خمینی(ره) بازسازی خانه های بهداشت به زودی آغاز می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه بازسازی 152خانه بهداشت استان به زودی آغاز می شود و قبل از 22 بهمن به بهره برداری می رسد، تصریح کرد: خوشبختانه با ایجاد خانه های بهداشت پس از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از بیماری های واگیردار در کشور و استان ریشه کن شده اما متأسفانه در حال حاضر بیش از 80 درصد از مرگ و میرها بر اثر بیماری های غیر واگیر مانند بیماری های قلبی عروقی، دیابت و سرطان ها و تصادفات جاده ای اتفاق می افتد.
جان بابایی از راه اندازی مراکز جامع همگانی سلامت خبر داد و خاطر نشان کرد: در این مراکز 4 تا 5 پزشک به صورت متناوب حضور خواهند داشت و جوانان بالای 20 سال که در خطر بیماری های مختلف جسمی و روانی  مانند بیماری های قلبی عروقی سرطان  و دیابت قرار دارند، شناسایی و برای‌شان کارت سلامت صادر و کنترل می شوند و علاوه بر خدمات پزشکی، خدمات رایگان مشاوره ای مانند تغذیه، مسائل اجتماعی و خانوادگی نیز با حضور کارشناسان به آنها ارائه  داده خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات در کشور، نداشتن همکاری مناسب بین سازمانی است، اذعان داشت: دانشگاه علوم پزشکی مازندران تلاش می کند، این برنامه ها امسال تحقق یابد و امیدواریم همکاری های بین سازمانی که مربوط به دستگاه های اجرایی مانند اداره کل ورزش و جوانان، سازمان جهاد کشاورزی، صنعت معدن و تجارت و... که به نوعی در افزایش سطح سلامت جامعه نقش دارند، به خوبی تحقق یابد.
این مسئول بیان داشت: با احیای خانه های بهداشت و راه اندازی مراکز جامع همگانی سلامت و تحول بهداشتی هزینه های درمانی خانواده ها نیز کاهش خواهد یافت وخانواده ها راحت تر و با دغدغه کمتری زندگی خواهند کرد و جامعه سالم تری خواهیم داشت.
جان بابایی با بیان اینکه مازندران با 120 هزار حاشیه نشین، کمترین حاشیه نشین کشور را دارد، افزود: برای حاشیه نشینان شهرستان های ساری و آمل که بیشترین حاشیه نشین را دارند، خدمات پزشکی و درمانی ارائه می شود.
وی خاطر نشان کرد: با راه اندازی مرکز جامع سلامت همگانی طرح پزشک خانواده که به صورت آزمایشی در دو استان مازندران و فارس در حال اجراست، زیرمجموعه این مراکز خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآورشد: بیماری های قلبی و عروقی 44 درصد، سرطان ها 15 درصد و تصادفات جاده ای 13 در صد عامل مرگ و میر در کشور هستند که با اجرای این برنامه ها شاهد کاهش مرگ و میر در جامعه خواهیم بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴