تاریخ انتشاريکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۵۰۰۱۶
مطالعات مختلف نشان می‌دهند افرادی که آرام غذا می‌خورند، تمرکز ذهنی بیشتری بر روی موضوعات و مسائل روزمره و حل مشکلات خود دارند.
۰
plusresetminus
بلاغ- صدرالله کمالوند متخصص تغذیه،‌ گفت: تند غذا خوردن عادتی نادرست است که ممکن است بر روی سیستم عصبی و مغزی تأثیر گذاشته و انجام برخی از فعالیت‌ها را با مشکل مواجه کند.
  وی با اشاره به فواید قابل ملاحظه آرام غذا خوردن، تأکید کرد: مطالعات مختلف نشان می‌دهد افرادی که آرام غذا می‌خورند، تمرکز ذهنی بیشتری بر روی موضوعات و مسائل روزمره و حل مشکلات خود دارند.   کمالوند گفت: آرام غذا خوردن و پرهیز از پرخوری موجب می‌شود فرد قبل از اینکه به طور کامل احساس سیری کند دست از غذا خوردن کشیده در نتیجه کالری بیش از اندازه وارد بدن خود نکند.   وی یادآور شد: وقتی فرد غذای بیشتری مصرف می‌کند و تا حد سیری کامل و حتی بیش از آن غذا می‌خورد، ممکن است نتواند به سادگی امور ذهنی را انجام دهد.   کمالوند افزود: فردی که تند غذا خورده و در نتیجه غذای بیشتری را مصرف کرده است، به دلیل احساس سیری مفرط و خستگی، نمی‌تواند به سادگی فکر کند و در واقع باید زمان مشخصی بگذرد تا تمرکز و حوصله خود را به میزان مورد نیازش به دست آورد.   وی خاطرنشان کرد: کاهش خطر چاقی و اضافه وزن نیز از دیگر فواید آرام غذا خوردن و پرهیز از پرخوری است./آ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴