شایسته بود شهرداری ساری به جای برگزاری متمرکز این چنین برنامه هایی، نقش حمایتی از فعالیت های فرهنگی در ماه رمضان را ایفا می کرد.
۰
plusresetminus
جشن‌های پارک روشن به قیمت خاموشی چراغ مساجد؟!/لزوم رویکرد تخصصی دینی در برنامه های فرهنگی شهرداری ساری
به گزارش بلاغ، بدون تردید با نامگذاری سال ۱۳۹۳ به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» از سوی رهبر فرزانه انقلاب، برای بسیاری ثابت شد که از دیدگاه ایشان، فرهنگ مسئله ای بسیار جدی و قابل توجه بوده که بهبود وضعیت آن نیازمند عزم ملی و مدیریت جهادی است.
حال بماند که با این همه، برخی باز هم در اصل به فرهنگ به عنوان مسئله ای فرعی و دست چندمی می نگرند و آنچنان که شایسته است، از ضرورت و اهمیت تلاش در این عرصه آگاهی ندارند و یا با سلیقه خود به آن نگاه می کنند.
فعالیت ها و اقدامات چشمگیر شهرداری ساری در آبادانی و توسعه شهری بر کسی پوشیده نیست و شهروندان مرکز استان مازندارن به خوبی تحولات قابل توجه سال های اخیر را که با مدیریت جهادی مهدی عبوری در حال انجام است را لمس کرده اند.
در این رهگذر همانطور که مشاهده می شود، تأکید بر امور فرهنگی یکی از سیاست گذاری های شهرداری ساری است اما نیازمند بازنگری جدی در بسیاری از موارد است.
به نظر می رسد تصمیم سازان حوزه فرهنگی در شهرداری ساری باید بیشتر به محتوای برنامه های خود بیندیشند و با لحاظ کردن همه جوانب، بازنگری جدی در محتوای برنامه های فرهنگی داشته باشند.
آنچه موجب شد تا در این سطور متولیان فرهنگی شهرداری را مورد خطاب قرار دهیم، برگزاری جشن ها و ویژه برنامه های شب های ماه مبارک رمضان در یکی از پارک های جدید التأسیس ساری است.
اجرای برنامه ای اینچنینی در ساعاتی که باید مردم در مساجد حضور داشته باشند، موجب خالی شدن پایگاه های دینی می شود که به هیچ عنوان با آموزه های دینی هم سازگاری ندارد.
از سویی پیش بینی مراسمات شب های قدر - در خارج از مساجد ( پارک ) -، که دارای شأن و جایگاه مقدسی است و باید در مکانی مقدس مانند مسجد برگزار شود، سبب شد تا مساجد از جمعیت خالی و موجب نگرانی متدینین شود و نتوانست دلیلی موجهی برای توجیه این گونه برنامه ها باشد.
از طرف دیگر در حالی که در برخی مناطق شهر ساری افرادی وجود دارند که برای اطعام خود در سحر و افطار با مشکل مواجه هستند، برنامه هایی تفریحی با هزینه های سنگین باز هم توجیه دینی ندارد.
سیره حضرت علی(ع) در ماه رمضان این بود که به اطعام درماندگان و فقرا می پرداخت و این را بهترین کار فرهنگی می دانست، در حالی که شهرداری به جای شناسایی فقرا از طریق معتمدین و کمک به آنان به برنامه هایی پر هزینه نظیر شب های سکوت در پارک روشن می پردازد.
شایسته بود شهرداری ساری به جای برگزاری متمرکز این چنین برنامه هایی، نقش حمایتی از فعالیت های فرهنگی در ماه رمضان را ایفا می کرد و با حمایت از ظرفیت کانون ها و موسسات قرآنی مستقر در مساجد موجب ترغیب حضور نوجوانان و جوانان در مساجد می شد.
به هر روی با تأکید مجدد بر خدمات شایسته و در خور تحسین شهردار جوان و پر انرژی ساری، بر لزوم بازنگری در برنامه های حوزه فرهنگی مرکز استان اصرار کرده و انتظار می رود همواره رویکرد دینی در اینگونه برنامه ریزی ها در اولویت قرار گیرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴