تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹
کد مطلب : ۴۹۶۹۰
با وجود رسانه‌ای شدن مشکلات بخش جراحی چشمی در بخش خصوصی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، چرا مسئولان این دانشگاه اصرار دارند که تنبیه در نظر گرفته شده برای پزشکان متخلف را رسانه‌ای نکنند.
۰
plusresetminus
اصرار دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر رسانه ای نکردن تنبیه پزشکان متخلف
به گزارش بلاغ، موضوع نابینا شدن یکی از بیماران در بیمارستان خصوصی مرکز استان مازندران سوژه این هفته رسانه‌های مازندران شد.
پس از رسانه‌ای شدن این موضوع توسط عضو شورای شهر ساری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره انعکاس این خبر واکنش نشان داد.
علیرضا مردانشاهی در اقدامی به صورت غیر مستقیم از رسانه‌ای شدن این موضوع و اینکه نباید نسبت به انعکاس این خبر تعجیل می‌شد و اینگونه خبرها با حساسیت بیشتری منتشر می‌شد، اعتراض کرد.
اما معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران که با حجم انبوهی از انتقادات در زمان مشکلات درمانی در بخش خصوصی مازندران مواجه شد، با رسانه‌ها همگام شد و در اقدامی رو به جلو به مشکلی که برای ده نفر از بیماران در بیمارستان بخش خصوصی مازندران به وجود آمد، اعتراف کرد.
هر چند معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره اتفاقی جدی‌تری که برای دو نفر از بیماران به وجود آمد، اشاره جدی‌تر نکرد و تنها از انتقال آنها به بخش تخصصی بالاتر خبر داد ولی از بسته شدن بخش جراحی چشمی بیمارستان بخش خصوصی در مرکز استان خبر داد.
این مسئول درباره تنبیهی که مسئولان دانشگاه برای پزشکان و افرادی که در این امر مسبب بودند صحبتی به میان نیاورد.
برای روشن شدن افکار عمومی خبری که امروز در رسانه‌ها به نقل از معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره آخرین اقدامات این جراحی‌های خطرناک در سطح دانشگاه علوم پزشکی مازندران منتشر شد را مرور می‌کنیم.
علیرضا مردانشاهی اظهار داشت: پیرو ایجاد عارضه عفونت بعد از عمل 10 نفر از بیمارانی که در یکی از بیمارستان‌های خصوصی ساری تحت عمل جراحی قرار گرفتند، بیان داشت: دانشگاه نسبت به حفظ حقوق بیمارانی که دچار ضایعه شدند متعهد است.
وی افزود: با توجه به بررسی‌های انجام شده از پرونده بیماران، ارزیابی محیط اتاق عمل، عملکرد بخش CSR، اخذ گزارش از پزشکان معالج و پرسنل اتاق عمل و کشت‌های متعدد اخذ شده، در حال حاضر به منظور حصول اطمینان از ایمنی بیماران تمامی اعمال جراحی بخش چشم بیمارستان خصوصی مذکور به حالت تعلیق درآمده‌ است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در خصوص پیگیری حقوقی حادثه خاطرنشان کرد: دانشگاه ضمن عمل به تعهدات و وظایف خود، همچنین نسبت به انعکاس نتایج بررسی‌های میدانی و مستندات موجود به مراجع ذی‌صلاح اقدام کرد.
از خبری که در رسانه منتشر شد و با توجه به رسانه‌ای شدن این موضوع مسئولان دانشگاه باید به مردم حق بدهند که درباره تنبیهی که برای پزشک متخلف و افراد دست اندرکار اطلاع دقیق داشته باشند.
مسئولان دانشگاه باید به مردم حق بدهند که بدانند نحوه برخورد دانشگاه علوم پزشکی مازندران با متخلفان حوزه پزشکی چگونه است و دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای مردم و جان آنها چه مقدار ارزش قائل است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
آشنا
و باز هم از شما برو بچه های بلاغ سپاسگذارم بابت پیگیری هایتان
خداوند به شما و همکارانتان سلامتی بدهد

ای کاش یک گزارش دیگری در خصوص ادامه روند پرونده دخترک 8 ساله که به علت قصور پزشک فلج شد تهیه می کردید
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴