تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶
کد مطلب : ۴۹۵۷۲
سازمان غذا و دارو از کشف پودرهای نیروزای غیرمجاز با هولوگرام وزارت بهداشت خبر داد و اعلام کرد: جوانان از مصرف پودرهای انرژی‌زا بپرهیزند چرا که این مواد سلامت‌شان را به خطر می‌اندازد و در برخی مواقع مرگ‌آفرین هستند.
۰
plusresetminus
بلاغ- پیرو گزارش‌های ارسالی به معاونت سازمان غذا و دارو مبنی بر وجود مکانی غیرقانونی که اقدام به تولید، نگهداری و فروش داروها و مواد پروتئینی و نیروزای غیرمجاز می‌کرد، کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اخذ حکم قضایی از دادسرای ویژه پزشکی و هماهنگی‌های لازم با کلانتری، به محل مذکور مراجعه کردند.
در بازرسی‌های به عمل آمده مشخص شد فردی مبادرت به تولید و توزیع تمامی این اقلام غیرمجاز و استفاده از هولوگرام جعلی و برچسب‌های تقلبی با آرم وزارت بهداشت کرده است.
بر این اساس روند تولید این مواد از همان مرحله ابتدایی، ساختن مواد اولیه غیرمجاز، پر کردن مواد و بسته‌بندی، به طور کامل در محیطی کاملا غیربهداشتی و غیرقانونی و فاقد هرگونه استاندارهای لازم انجام شده است به طوری‌که هیچ کدام از این داروها، پودرها و مواد پروتئینی و نیروزای تولید‌شده در این مکان از سلامت کافی برای استفاده برخوردار نبوده‌اند.
از همین‌رو است که توزیع این مواد در مغازه‌ها و باشگاه‌های بدنسازی تهدیدی بسیار جدی برای سلامت مصرف‌کنندگان در پی خواهد داشت.
براین اساس، مقادیر زیادی پودرهای نیروزا و مکمل، آمپول‌های غیرمجاز، پودرهای فله نامشخص، ظروف با اندازه‌های مختلف، برچسب‌های تقلبی با آرم وزارت بهداشت، هولوگرام و برچسب اصالت، رنگ‌های غیرمجاز،کشف و صورت برداری شده و تا اخذ دستور از مقام قضایی به معاونت غذا و دارو منتقل شدند./آ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴