تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۸
کد مطلب : ۴۹۱۹۹
یک رسانه‌ای آمریکایی به آغاز دور تازه‌ای از نبرد دیپلماتیک واشنگتن و مسکو و همکاری ایران و روسیه علیه تحریم‌های آمریکا اشاره کرد.
۰
plusresetminus
بلاغ- پایگاه خبری «دیلی بیست» در گزارشی می‌نویسد: رابطه بین واشنگتن و مسکو با سقوط هواپیمای مالزیایی وخیم‌تر شده  و به نظر می‌رسد «ولادیمیر پوتین»، رییس جمهور روسیه قصد دارد در موضوع شماره یک «اوباما»، رییس جمهور آمریکا که مسئله هسته‌ای ایران است، از این کشور انتقام بگیرد.

بنابر این گزارش،اوائل هفته گذشته بود که پوتین قول داد علیه آمریکا و تحریم‌های این کشور علیه روسیه مقابله‌ به‌ مثل کند.

به‌نوشته این رسانه آمریکایی پوتین و «روحانی»، روسای جمهور روسیه و ایران بعد از این ماجرا دیدگاه‌های خود را تلفنی به هم انتقال دادند و دو طرف بر همکاری دو جانبه در موارد مورد علاقه فی مابین منجمله در پروژه‌های مشترک نفتی ، گازی و انرژی صلح آمیز هسته‌ای قول همکاری دادند.

دیلی بیست می‌نویسد: در این بین مقام‌ها و کارشناسان آمریکایی در پی این هستند که پوتین چگونه از مذاکرات هسته‌ای ایران برای آشفته کردن اوباما و واکنش علیه تحریم‌های روسیه استفاده می‌کند.

به‌نوشته این رسانه آمریکایی، در همین راستا مسکو و تهران اخیرا مذاکراتی برای قرارداد یک و نیم میلیارد دلاری در حوزه نفتی و گازی و در قبال دریافت کالا جهت ضربه زدن به فشارهای بین‌المللی غرب علیه ایران انجام داده‌اند.

دیلی بیست در ادامه با اشاره بر فشارهای واشنگتن علیه روسیه و اقدامات متقابل این کشور می‌نویسد: تاکنون مسکو فشارهای مالی آمریکا علیه خود را با اعمال محدودیت بر مقام‌های رسمی آمریکایی و قانون‌گذاران این کشور جواب داده است.

همچنین با بیرون رانده شدن شرکت‌های مهم روسی «گاز پروم» و «روسنتف» از سامانه مالی آمریکا و از سوی واشنگتن، پوتین در پی آن است تا در حوزه انرژی با کشورهایی چون ایران و چین معامله کند. روسیه و چین ماه گذشته قراداد  400 میلیارد دلای را با هم منعقد کردند که واکنش دیگر روسیه به تحریم علیه این کشور بود.

در انتهای این گزارش آمده است: مقامات روسی متوجه هستند که درخواست آمریکا از روسیه برای اعمال تحریم نفتی علیه ایران شبیه طنز است زیرا خود آمریکا در پی هدف قرار دادن منافع نفتی روسیه برآمده است.

کرملین متوجه شده است که واشنگتن، ایران و روسیه را در یک قایق قرار داده است و به همین دلیل ایران و روسیه نیز با همدیگر برای مقابله علیه آنچه که آن‌ها شیوه‌ای ناعادلانه می‌دانند، بر آمده‌اند./آ  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴