تاریخ انتشاردوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۸۵۸۴۳
افسر سابق اطلاعات نظامی و نیروی عملیات ویژه آمریکا، در سخنانی عنوان داشت: حمله تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل کرامت ملت ایران را اعاده کرد و در عین حال ترحم‌آمیز بود، چون می‌توانست هزار بار شدیدتر باشد.
۰
plusresetminus
ایران مانند شیر و اسرائیل مثل یک «سگ چلاق» است
به گزارش بلاغ به نقل از مشرق؛ «اسکات بنت» افسر سابق اطلاعات نظامی و عملیات‌های ویژه‌ی ارتش آمریکا در گفت‌وگو با مشرق عنوان داشت: بعید است اقدام مهمی علیه ایران انجام دهند. اگر هم حمله‌ای بکنند، تأسیسات نظامی یا قایق یا تجهیزات دیگری را در آبراه‌ها یا صحراهای عراق یا سوریه هدف قرار می‌دهند. و بهترین کار برای ایران این است که صرفاً این اقدام را نادیده بگیرد، چون ناچیز و بی‌معنی است.
وی افزود: این‌ها چیزهایی هستند که کشورهای بزرگ باید آن‌ها را تحمل کنند؛ مثل نیش دندان‌های یک سگ کوچک «چیواوا» (کوچک‌ترین نژاد سگ). اسرائیل مثل یک سگ کوچک بغلی است که یک چشم و یک پایش را از دست داده و روی یکی از این ویلچرهایی می‌نشیند که آمریکایی‌ها برای سگ‌هایشان درست می‌کنند؛ در حالی که ایران یک شیر بسیار قوی و توانا در حد و اندازه‌های
یک جنگجوست. بنابراین ایران چیزی برای نگرانی ندارد. این بیشتر یک جنگ روابط عمومی است که در آن همه‌چیز به سمت نبرد اطلاعاتی می‌رود.
این افسر سابق نیروی عملیات ویژه آمریکا خاطرنشان کرد: نکته‌ دیگری که باید مدنظر داشت این است که نتانیاهو با چنگ و دندان به دنبال حفظ قدرت است و این یعنی به دنبال ادامه‌ این درگیری است. بنابراین ممکن است به روش‌های کوچکی به ایران ضربه بزند تا این درگیری را ادامه‌دار کند، با این حال، نتانیاهو در آخر راه است، این هم مسئله‌ دیگری است که باید در نظر گرفت. بخش بسیار بزرگی از مردم اسرائیل علیه نتانیاهو به‌پا‌خاسته‌اند.
معاریو به نقل از شبکه ۱۴ اسرائیل: بن گویر به بلوغ عقلی نرسیده است
معاریو در گزارشی، به انتقادات تند شبکه ۱۴ اسرائیل از بن گویر وزیر امنیت اسرائیل پرداخته است.
معاریو عنوان داشت: شای گلدن مجری و کارشناس شبکه ۱۴ اسرائیل که یکی از معروف‌ترین شبکه‌های حامی دولت حامی کابینه نتانیاهو به شمار می‌آید با تمام توان گفت: شما حتی هوش اولیه را ندارید که بفهمید اظهارات غیرمسئولانه و کودکانه شما باعث صدمه به ما می‌شود.
معاریو به نقل از گلدن، اظهار داشت: بن گویر تو موفق شدی. تمام جهان عرب در حال جشن گرفتن از توئیت شما هستند و از آن برای کوچک شمردن ارتش اسرائیل، کابینه اسرائیل و همه ما استفاده می‌کنند. کابینه‌ای که شما در آن عضوی بیهوده و شکست‌خورده هستی.
مجری شبکه ۱۴ اسرائیل همچنین گفت: تو این واقعیت را فراموش کرده‌ای که دیگرانی به جز آنهائی که شما می‌خواهی، در توئیتر در معرض توئیت تو هستند،. به عنوان مثال؛ کشورهای دشمن مانند ایران، توئیت تو را جشن می‌گیرند تا دولت اسرائیل را بی‌خاصیت (مسخره) نشان دهند.
معاریو: آمریکا اذعان کرد
که ایران قدرت منطقه‌ای است
روزنامه صهیونیستی معاریو درگزارشی دیگر عنوان داشت: پس از پاسخ تنبیهی جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی، دولت آمریکا اذعان دارد که ایران یک قدرت منطقه‌ای است.
این روزنامه تاکید کرد که تسلیم‌شدن آمریکا در مقابل عملیات نظامی ایران از خاک خود به اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی فلسطین)
یک تغییر دراماتیک در قواعد درگیری‌هایی است که تاکنون بین تهران و تل‌آویو وجود داشته است.
به نوشته روزنامه معاریو اینکه آمریکا تبدیل شدن ایران به یک قدرت منطقه‌ای را به رسمیت شناخته است و در برابر عملیات این کشور به اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی فلسطین) تسلیم شده است، انگیزه کشورهای عربی متحد واشنگتن را برای ادامه شرط‌بندی بر روی روابط خود با آمریکا و اسرائیل کاهش می‌دهد.
سخنگوی فارسی‌زبان رژیم اسرائیل:
بیایید هردو طرف کوتاه بیاییم!
تهدیدات آن‌ها تا حدی بالا رفت
که می‌خواستند فتوای اتمی را تغییر دهند
بن‌سبطی، سخنگوی فارسی‌زبان رژیم اسرائیل مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی فارسی داشته که ترس علنی او از ایران سوژه رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی شده است. وی در قسمتی از این مصاحبه گفت: «ما نمی‌خواهیم تنش را با ایران بیشتر از این کنیم چون تهدیدات آن‌ها تا حدی بالا رفت که می‌خواستند فتوای اتمی را تغییر دهند! بیایید هر دو طرف کوتاه بیاییم! بالاخره نتانیاهو کنار خواهد رفت و ارتش زیر و رو خواهد شد!»
اذعان تحلیلگران برجسته شبکه آی۲۴ رژیم صهیونیستی به آبروریزی اسرائیل در حمله به ایران و ضعف این رژیم!
تحلیلگران شبکه صهیونیستی آی ۲۴ عنوان داشتند: پس از حمله ایران، هیمنه اسرائیل فرو ریخت؛ دستور صریح خاخام‌ها در اسرائیل این است که وارد جنگ با ایران نشوید!
آنان افزودند: حمله اسرائیل به ایران اصلا در حد و اندازه حمله ایران نبود و نتوانست پایگاه ایرانی را هدف قرار دهد! اسرائیل از کوادکوپترهایی استفاده کرد که دست عکاسان و روزنامه‌نگاران هم هست!
این تحلیلگران خاطرنشان کردند: اسرائیل وقتی که برای دفاع، به چهار کشور دیگر غیر از نیروهای دفاعی خود نیاز دارد تا در برابر حمله ایران بایستد، قدرت بازدارندگی ندارد و علی‌رغم تمام این‌ها باز هم موشک‌های ایران توانستند به پایگاه‌های نظامی اسرائیل برسند!
رئیس سابق بخش عملیات ارتش اسرائیل: نباید با ایران وارد جنگ شویم
اسرائیل زیف، رئیس پیشین بخش عملیات ارتش اسرائیل در سخنانی عنوان داشت: نباید با ایران وارد جنگ شویم. وی در این زمینه افزود: جنگ با ایران منجر به فروپاشی اقتصاد و ثبات ما خواهد شد و نابودی اسرائیل را به دنبال دارد. الون بن دیوید، تحلیلگر مشهور نظامی شبکه ۱۳ اسرائیل نیز در همین زمینه عنوان داشت: در ابتدا، همه مقامات سیاسی و امنیتی، شور و شوق حمله به ایران را داشتند اما زمانی که مطمئن شدند
این حمله با واکنش فوری ایران مواجه خواهد شد، جو خوابید و به دنبال معامله با آمریکایی‌ها رفتند.
تارنمای کریدل: تغییر معادلات
با پاسخ تنبیهی به اسرائیل؛
اثبات قدرت پهپادی و موشکی ایران
تارنمای «کریدل» طی گزارشی عنوان کرد که چندین موشک ایرانی در حالی با موفقیت به اهداف خود در سرزمین‌های اشغالی اصابت کردند که داده‌های یک ایستگاه نظارتی آمریکا در صحرای نقب و اطلاع‌رسانی ۳۶ ساعت قبل از حمله، به یاری سامانه یکپارچه پدافند هوائی اسرائیل
آمده بودند. به نوشته این تارنما، جنگ الکترونیک اسرائیل و اخلال در جی‌پی‌اس بی‌فایده بود و چنین اقدام‌هایی نمی‌تواند با موشک‌های بالستیک ایران مقابله کند. هر چند پهپادهای قدیمی‌تر در برابر پازاریت جی پی اس آسیب پذیر هستند، یا این حال شاهد-۱۳۶ ایران در برابر جنگ الکترونیک «آبدیده» شده است. موشک‌های سپاه از «سامانه هدایت اینرسی» استفاده می‌کنند که بر سامانه‌های هدایت داخلی مانند ژیروسکوپ و رایانه متکی هستند. اینکه این موشک‌ها ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ کیلومتر را طی کرده و اهداف مورد نظر را تنها با اتکا به سامانه‌های داخلی و با دقت مورد اصابت قرار دادند، یک دستاورد عالی برای ایران به شمار می‌رود.
وال استریت ژورنال: حمله رگباری ایران به اسرائیل، آمریکا را غافلگیر کرد
مقام‌های آمریکایی در گفت‌وگو با وال‌استریت ژورنال درباره حمله تنبیهی ایران به اسرائیل: مقیاس اولین حمله مستقیمی که ایران به اسرائیل کرد، با بدترین سناریوهای آژانس‌های جاسوسی آمریکا مطابقت داشت. یک مقام ارشد گفت: فکر می‌کنم در بالاترین میزانی بود که پیش‌بینی می‌کردیم. حتی زمانی که مقام‌های اطلاعاتی شاهد این بودند که ایران موشک‌ها را از انبار خارج کرده و روی پرتابگرها قرار داده، مقیاس طرح حمله ایران برای سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده روشن نبود و بعداً شاهد پرتاب صدها پهپاد و موشک به سمت اسرائیل بودند.
خبرگزاری روسی: اقتصاد اسرائیل
 تحمل همزمان جنگ ایران و غزه را ندارد
خبرگزاری اسپوتنیک با اشاره به تشدید تنش‌ها میان ایران و رژیم اسرائیل در گرماگرم جنگ غزه به نقل از تحلیلگران نوشت: از آنجایی که اقتصاد تل‌آویو فاقد انعطاف‌ بوده و در پی جنگ غزه به شدت آسیب دیده است، بنابراین ممکن است با کاهش رشد بیشتری رو‌به‌رو شود. اسپوتنیک افزود: جنگ غزه و تنش‌ها با ایران به اقتصاد اسرائیل ضربه وارد کرده و باعث کاهش اعتبار دولت یهود میان نهادهای بزرگ شود. این در حالی است که بسیاری نسبت به کاهش بیشتر این اعتبار در صورت تشدید درگیری‌ها هشدار داده‌اند.


انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

امام صادق‌(ع) و جوانان
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۸
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱