تاریخ انتشاريکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۸
کد مطلب : ۴۸۵۸۳۲
استاندار مازندران گفت: راهبرد ما استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در بهینه‌سازی و اصلاح مصرف آب باشد.
۰
plusresetminus
اصلاح الگوی مصرف با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، سیدمحمود حسینی‌پور شنبه‌شب در اولین جلسه شورای حفاظت از منابع آب کارگروه سازگاری با کم‌آبی استان اظهار کرد: به دلیل اهمیت مسئله آب در کشور دولت توجهی ویژه‌ای به موضوع آب داشته و تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی  با اشاره به اینکه سال گذشته سال سختی را گذراندیم و عبور از سختی‌ها به راحتی میسر نبود جز با تلاش جهادی آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب استان، تصریح کرد: تلاش‌های بسیار خوبی صورت گرفته و بخشی از نگرانی‌ها برطرف شده است.

استاندار مازندران با اعلام سال گذشته مسئله آبی تبدیل به بحران آبی نشده است، افزود: اگر اقدامات انجام نمی‌شد قطعاً دچار بحران آبی می‌شدیم.

این مسئول با اعلام اینکه کشاورزان در سال گذشته همکاری کردند امام وظیفه داریم امسال مشکلات را کمتر کنیم بیان کرد: براساس گزارش‌ها امسال سال بحرانی نیست و در شاخص‌های کشوری مازندران جلوتر از سایر استان‌هاست.

حسینی‌پور ادامه داد: باید در مدیریت آب در استان مازندران بیشتر کار کنیم تا از منابع مالی ملی در جهت مدیریت آب بهره ببری و راه‌های جهش مشارکت آب با کمک مردم را تعریف کنیم.

وی با اشاره به اینکه راهکارهای حضور بخش خصوصی در حوزه آب فراهم شود، اظهار کرد: کارگروه بررسی فعالیت بخش خصوصی در تولید آب تشکیل شود و مراکز دانش‌بنیان و دانشگاهی با محوریت معاونت عمرانی پای کار باشند.

استاندار مازندران تصریح کرد: مازندران الگوی مصرفی بالایی در بخش آب شرب و کشاورزی دارد و در استفاده از تکنولوژی‌های روز عقب هستیم.

این مسئول با بیان اینکه راهبرد ما استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در بهینه‌سازی مصرف آب باشد، گفت: چالش‌های زیادی در حوزه آبی داریم و باید راهبرد ۲۵ سال آینده مازندران در حوزه آبی باید تدوین شود.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه از روش‌های سنتی در بخش کشاورزی فاصله بگیریم، افزود: توسعه آبیاری قطره‌ای در سیستم باغی اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزی با توجه به آمایش سرزمینی و نقشه راه توسعه یابد و میزان مصرف آب باید لحظه‌ای در استان کنترل شود.

استاندار مازندران تصریح کرد: صنایع استان نسبت به بازیافت آب مصرفی برنامه مشخص داشته باشند و در این بخش ترک فعل‌ها اعلام شود و نباید از آب شرب در بخش صنایع استفاده شود.

این مسئول با اشاره به اینکه حواسمان به چاه‌های بی‌ضابطه باشد و مدیریت صورت بگیرد، ادامه داد: توسعه و ساماندهی شبکه آبیاری هوشمند در دستور کار شهرداری‌ها قرار گیرد.

حسینی‌پور با بیان اینکه استفاده از کشت گلخانه‌ای باید عملیاتی شود، خاطرنشان کرد: اقتصاد کشاورزی به اقتصاد تجاری و صنعتی تبدیل شود.

وی افزود: در حوزه چالش آبی در استان نیازمند آینده‌پژوهی و برنامه‌ریزی دقیق‌تری در بخش تولید و مصرف آب هستیم.

استاندار مازندران گفت: آب‌بندان‌ها لایروبی شود مشکل آب برطرف می‌شود و نیازمند مدیریت و ورود بخش خصوصی است.

حسینی‌پور گفت: رودخانه چالوس بعد از دو سال از سیل هنوز لایروبی نشده است.

انتهای خبر/

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

امام صادق‌(ع) و جوانان
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۸
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱