کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دادستان فریدونکنار اعلام کرد:

دستگیری شکارچیان قبل از کشتار پرندگان مهاجر

15 اسفند 1402 ساعت 23:42

دادستان فریدونکنار گفت: طی عملیاتی شکارچیانی که قصد کشتار پرندگان مهاجر را در تالاب فریدونکنار را داشتند قبل از شکار دستگیر شدند.


به گزارش بلاغ به نقل از بصیر نیوز، حجت‌الاسلام سیدجواد هاشمی اظهار کرد: در راستای کنترل شکار غیرمجاز پرندگان مهاجر و حفظ محیط‌زیست و با خبر واصله مبنی بر حضور شکارچیان غیرمجاز بلافاصله دادستانی دستور اجرای طرح مهار را صادر کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شکارچیان قصد داشتند عصر دیروز(دوشنبه) و بامداد امروز(سه‌شنبه)، با قرق‌شکنی در منطقه لپوی فریدونکنار، تعداد قابل توجهی از پرندگان مهاجر را شکار کنند اما با برنامه‌ریزی و اقدام به موقع اداره حفاظت محیط زیست شهرستان غافلگیر شدند.

دادستان فریدونکنار تصریح کرد: از ساعت ۱۵ عصر دیروز(دوشنبه) تا ۱۰ صبح امروز(سه‌شنبه) طی عملیات یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان فریدونکنار و با دستور قضایی و با همراهی ماموران انتظامی و یگان حفاظت، اعزامی از اداره کل و شهرستان‌های بابلسر و محمودآباد، شکارچیانی که قصد کشتار پرندگان مهاجر در تالاب را داشتند قبل از شکار دستگیر شدند.

هاشمی یادآورشد: در این عملیات به تعداد ۲۵ قبضه سلاح و سایر آلات و ادوات جرم که متخلفان به‌همراه داشتند ضبط و توقیف و تعداد زیادی از آنان نیز از محل متواری شدند.

وی در پایان گفت: از حمایت فرمانداری و توجه ویژه مدیرکل محیط‌زیست استان و حضور و همراهی پرسنل انتظامی شهرستان و نیروهای اعزامی از سایر شهرهای همجوار در عملیات دیروز و امروز یگان حفاظت محیط‌زیست در برخورد با شکارچیان غیرمجاز و قرق‌شکنان قدردانی می‌کنم.

انتهای خبر/


کد مطلب: 484955

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/484955/دستگیری-شکارچیان-قبل-کشتار-پرندگان-مهاجر

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com