تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۰
کد مطلب : ۴۸۲۸۹۸
با توجه به گزارش مردمی واصله در سامانه سوت‌زنی سازمان امور مالیاتی دو شرکت بزرگ مورد بازرسی ویژه مالیاتی قرار گرفتند.
۰
plusresetminus
پرداخت پاداش نیم میلیارد تومانی به گزارشگر فرار مالیاتی
به گزارش بلاغ به نقل از تسنیم؛ بررسی این گزارش مردمی در مجموع منجر به صدور برگ تشخیص و مطالبه مالیات عملکرد و ارزش افزوده و جرایم متعلقه با مبلغی بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان شد که بخشی از آن پس از طی فرآیند دادرسی قطعی و وصول شده و مابقی در فرآیند قطعیت است.

با توجه به امکان تشویق گزارشگران گزارش‌های موثق فرار از محل وصولی مالیات، با دستور سید محمد‌هادی سبحانیان، رئیس کل سازمان از گزارشگر تقدیر و با پرداخت مبلغ ۵۵۲ میلیون تومان قدردانی شد.

البته برخورد با مسئولان مالیاتی متخلف هم با جدیت انجام می‌شود. در روزهای اخیر، اسنادی مبنی بر هزینه‌کردهای غیرمنطقی در همایش مدیران مالیاتی در استان فارس منتشر شده است سخنگوی سازمان امور مالیاتی از برکناری معاون امور مالی اداره کل مالیاتی استان فارس خبر داد. طبق این اسناد برای یک همایش دو روزه بیش از دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

مالیات ۱۴۰۰ میلیارد تومانی برای ۶۶ هزار خانه خالی
همچنین از دیگر سیاست‌های مالیاتی، دریافت مالیات از صاحبان خانه‌های خالی است.

شاهین مستوفی؛ مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی درباره وضعیت مالیات بر خانه‌های خالی اظهار داشت: بر اساس آخرین اطلاعات پالایش شده مربوط به سال ۱۴۰۰ که آبان ماه امسال در اختیار سازمان مالیاتی قرار گرفت عدد خانه‌های خالی به ۶۶ هزار واحد مسکونی رسید و بر اساس محاسبه انجام شده ۱۴۰۰ میلیارد تومان مالیات واحد‌های خالی شده محاسبه شد که ابلاغ به مؤدیان آغاز شده و تا اواسط ماه آینده ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وقتی کارگران سهمی از نمایش مسئولان هم ندارند
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چیستی حسنات دنیا و آخرت
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱