مدیر امور هماهنگی شرکت ملی گاز اعلام کرد:

نحوه دریافت پاداش ۵۰۰ هزار تومانی برای صرفه‌جویی در مصرف گاز

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲
کد مطلب : ۴۸۲۶۰۷
مدیر امورهماهنگی شرکت ملی گاز با بیان اینکه تعرفه گاز نسبت به سال گذشته تغییری نکرده، گفت: اگر مشترکان خانگی بتوانند ۱۰ تا ۳۵ درصد مصرف خود را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش دهند، بسته به میزان صرفه‌جویی، از ۱۳ تا ۵۲۰ هزار تومان مشمول پاداش می‌شوند.
۰
plusresetminus
نحوه دریافت پاداش ۵۰۰ هزار تومانی برای صرفه‌جویی در مصرف گاز
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ به نقل از ایرنا، در قانون بودجه سال ۱۴۰۲، وزارت نفت موظف به اصلاح الگوی مصرف شده است. در تاریخ ۲۱ خرداد، مصوبه‌ای از سوی هیئت وزیران صادر شد که بر اساس آن، شهرها براساس مناطق جغرافیایی به پنج اقلیم و مشترکان به ۱۲ پله تقسیم‌بندی شدند.
براساس این ۱۲ پله؛ سه پله نخست، مشترکان کم‌مصرف؛ سه پله دوم، مشترکان با مصرف متوسط؛ چهار پله بعدی، مشترکان پُرمصرف و دو پله آخر (پله‌های یازدهم و دوازدهم) مشترکان بسیار پرمصرف هستند. تعرفه گازبهای پله ۱۱، پنج هزار تومان و پله ۱۲، شش هزار تومان است.
«مسلم رحمانی»، مدیرامورهماهنگی گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، به تازگی با حضور در یک برنامه تلویزیونی، درباره پاداش صرفه‌جویی در مصرف گاز توضیح‌داد: اگر مشترکان خانگی در فاصله زمانی ۱۶ آذر تا ۱۵ اسفند، بتوانند ۱۰ تا ۳۵ درصد مصرف خود را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش دهند، نه تنها پولی پرداخت نمی‌کنند، بلکه بستانکار هم می‌شوند و مبلغی هم دریافت می‌کنند.

رحمانی درباره چگونگی صرفه‌جویی در مصرف گاز با ذکر مثالی، گفت: اگر ساکنان منزلی که در تهران واقع است، در پلکان سوم بوده (مصرف‌کننده عادی) و ۴۰۰ مترمکعب قابلیت مصرف دارد، در مقایسه با سال قبل، یک بخاری را به مدت چهارساعت در روز کمتر روشن کنند (فقط ۱۰ درصد استفاده کمتر، معادل ۴۰ متر مکعب گاز)، نه تنها مبلغی نمی‌پردازند بلکه معادل 13 هزار تومان پاداش دریافت می‌کنند.

وی توضیح داد: در سال گذشته از ۱۳۸ میلیون قبضی که در دوره سرد (از ۱۶ آبان تا ۳۱ فروردین) صادر شد، فقط یک و دو دهم درصد مردم در پلکان ۱۱ و ۱۲ قرار گرفتند. همچنین یک و سه دهم درصد مردم هم نزدیک به پنج درصد مصرف گاز در زمستان را به خودشان اختصاص دادند که حجم بسیار زیادی است.

وی گفت: ۶۸ درصد مردم در سه پلکان نخست قرار دارند و تقریباً ۴۶ درصد گاز را مصرف می‌کنند. عده‌ای از ۳۰ درصد باقی‌مانده، جزو پرمصرف‌ها و عده‌ای جزو افراد با مصرف متوسط هستند.

 پُرمصرف‌ها هم یارانه می‌گیرند
مدیر امور هماهنگی گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، درباره هزینه تمام‌شده گاز توضیح داد: هزینه تمام‌شده گاز، از فراورش تا توزیع، برای هر مترمکعب تقریباً بین ۹ تا ۱۳ هزار تومان است. اگر بخواهیم آن را صادر کنیم تقریباً حدود ۱۸ تا ۱۹ هزار تومان درآمد حاصل می‌شود.
وی تصریح کرد: یک درصد افراد که پُرمصرف هستند، برای هر متر مکعب گاز حداکثر شش هزارتومان پرداخت می‌کنند. یعنی دست‌کم سه‌هزار تومان زیر قیمت تولید، یارانه می‌گیرند.
رحمانی در ادامه با تأکید بر اینکه تعرفه‌های گاز امسال نسبت به سال ۱۴۰۱ هیچ تغییری نکرده، افزود: در برخی مناطق حدود ۸۰ درصد مشترکان چه شهری چه روستایی مصارف غیر متعارف دارند،‌ برای مثال در یک منزل هفت بخاری همزمان روشن است.
«بهرام نورانی»، رئیس تعرفه‌ها و قراردادهای شرکت ملی گاز ایران هم اخیرا با بیان این که مشترکین پرمصرف گاز شناسایی و پیامک‌های هشدار برای آنها ارسال شده است گفت: کاهش حداقل ۲۰  درصدی مصرف گاز نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ باید محقق شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱