امام جمعه موقت ساری در خطبه‌های نماز جمعه:

جوامع اسلامی در حمایت از مردم مظلوم غزه به‌پاخیزند

تاریخ انتشارجمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
کد مطلب : ۴۸۱۳۴۷
امام جمعه موقت ساری با اشاره به اینکه همه جوامع اسلامی یک صدا و منسجم در حمایت از مردم مظلوم غزه به‌پا خیزند، گفت: مردم ما هرگز زیر سلطه آمریکا نرفتند و هیچ وقت هم نخواهند رفت.
۰
plusresetminus
جوامع اسلامی در حمایت از مردم مظلوم غزه به‌پاخیزند
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی در خطبه‌های نماز جمعه ساری با گرامیداشت ۱۳ آبان روز دانش‌آموز، اظهار کرد: دانش‌آموزان با بصیرت و حب به انقلاب روز ۱۳ آبان ماه سال ۵۷ حماسه‌ای خلق کردند که در تاریخ انقلاب ماندگار شد.

وی بیان کرد: رسالت کشور‌های اسلامی و وظیفه مسلمانان، حمایت و هدایت مالی و زبانی از مردم مظلوم فلسطین و نوار غزه است و حتی در صورت نیاز باید وارد این کارزار و مبارزه شد.

حسینی با اشاره به کشتار مسلمانان در غزه و سکوت جوامع جهانی افزود: صهیونیست‌ها از ابتدای حمله به غزه تا امروز حدود ۱۰ هزار مسلمان را پیش چشم همه مسلمانان و مردم جهان به شهادت رساندند. اگر جوامع اسلامی از همان ابتدا برخوردی جدی با این ظالمان و حامیان آن‌ها داشتند این‌طور نسل‌کشی انجام نمی‌دادند.

امام جمعه موقت ساری تصریح کرد: سران کشور‌های اسلامی کجا هستند؟ رژیم صهیونیستیغاصب فقط ۱۰ میلیون جمعیت دارد و چندصد میلیون نفر جمعیت کشور‌های اسلامی اطراف آن است. باید همه جوامع اسلامی یک صدا و منسجم در حمایت از مردم مظلوم غزه به پا خیزند.

این مسئول تصریح کرد: رزمندگان فلسطینی و مقاومت، منتظر جنگ زمینی هستند تا آن‌جا را به قتلگاه و خیبری دیگر برای صهیونیست‌ها تبدیل کنند.

حسینی به در پیش بودن ۱۳ آبان و گرامیداشت مناسبت‌های آن اشاره کرد و گفت: ۱۳ آبان ۱۳۵۷ دانش‌اموزان و جوانان ما با حبی که به امام، اسلام و ولایت داشتند در آن خفقان رژیم استبدادی پهلوی وارد دانشگاه تهران شدند و بیش از ۵۰ جوان و نوجوان شهید شدند. یک سال بعد هم دانش‌آموزان و دانشجویان لانه جاسوسی امریکا را تسخیر کردند و گامی بزرگ در حفظ استقلال کشور برداشتند. تمام ایران‌ستیزی‌های امریکا دلیلش این است که چرا لانه جاسوسی‌شان تسخیر شد.

وی با اشاره به حماسه‌آفرینی‌های دانش‌آموزان و خانواده آموزش و پرورش کشور در دوران انقلاب و دفاع مقدس افزود: در دوران دفاع مقدس بیش از ۳۶ هزار دانش‌آموز و حدود سه هزار معلم شهید شدند.

امام جمعه ساری خاطرنشان کرد: این برگ زرین و افتخار بزرگی در تاریخ آموزش و پرورش کشورمان است که آموزگاران و دانش‌آموزان ما باید این فرهنگ و خط سرخ شهادت را ارج نهند. همین فرهنگ نگذاشت وجبی از کشور ما که به منزله ناموس یک ملت حسب می‌شود به دست اغیار بیفتد.

حسینی گفت: البته کاستی‌هایی را هم در این حوزه داریم که امیدواریم مدیران آموزش و پرورش در سطح ملی و استانی برای رفع این کاستی‌ها بیشتر تلاش کنند. ما نیازمندیم که فرهنگ ایثار و مقاومت و شهادت امروز هم باقی باشد.

این مسئول ادامه داد: نباید این‌طور باشد که فرهنگ منحط غرب بین دانش‌آموزان رواج یابد. باید به تعبیر حضرت امام (ره) تزکیه را بر تعلیم مقدم بدانیم. البته معیشت معلم‌ها و بهبود زیرساخت‌های مدارس هم از مباحثی است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: درگیری بین اسلام و کفر از روز نخست وجود داشت و امروز و فردا هم پابرجاست. آن‌ها به دنبال استیلای فرهنگ خودشان هستند. همان‌طور که در هند زبان و پوشش و فرهنگ را تغییر دهند و اسلام را در این شبه قاره به گوشه کشاندند، تلاش می‌کنند که در ایران هم همین کار را انجام دهند.

امام جمعه موقت ساری خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم کشور مستقلی باشیم و دین و اعتقاد و باورمان را حفظ کنیم هیچ وقت نباید سر سازش‌کاری با دشمن داشته باشیم. امام (ره) و مردم و روحانیت ایستادند، مبارزه کردند و شهید دادند. مردم ما هرگز زیر سلطه امریکا نرفتند و هیچ وقت هم نخواهند رفت.

وی با حمایت از موضع‌گیری در برابر هنجارشکنی در مازندران، تصریح کرد: جامعه پزشکی ما خدوم و سالم است و در همین روزهای کرونا شاهد ایثارگری‌های این جامعه بودیم الان بدنه هم بدنه سالم است ما هم از این موضع‌گیری حمایت می‌کنیم البته سازمان نظام پزشکی نیاز به بازنگری و نیازمند تشکیلاتی دارد.

حسینی با اشاره به افزایش شمار پزشکان از اوایل انقلاب تاکنون، گفت: متاسفانه برخی از مراکز قدرت چنبره کردند و اجازه نمی‌دهند دانشجویان پزشکی، پیراپزشکی و دندان‌پزشکی بیایند تا سرانه پزشک و بیمار به حد ایده‌آل برسد.

امام جمعه موقت ساری گفت: باید شورای عالی انقلاب اسلامی و مجلس شورای اسلامی قدم‌هایی بردارند؛ به این دلیل که ما بالاترین جراحان مغز و اعصاب و قلب و عروق را تربیت کردیم و تعارض منافع برخی موجب شد نخبه‌های وارد این عرصه نشوند.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

شهدای مدافع حرم بهترین الگو برای جوانان
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۱
راهبرد گروه‌های جهادی تحقق شعار سال باشد
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴
سازماندهی ۱۷۵ گروه جهادی در سوادکوه
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵
برخورد ساده‌انگارانه با پیچیده‌ترین پروژه
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۵
ناقوس مرگ در «انجیلسی»
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شایسته‌گزینی همچنان در انتظار نوبت
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴