تاریخ انتشارشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
کد مطلب : ۴۷۵۷۰۷
بانک مرکزی لیست شعب عرضه ارز اربعین حسینی از طریق شش بانک عامل در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد.
۰
plusresetminus
آغاز فروش ارز اربعین در شعب منتخب ۶ بانک از امروز
به گزارش بلاغ به نقل از بانک مرکزی، ارز اربعین از امروز شنبه در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. شرایط دریافت و بانک‌های عامل توزیع‌کننده ارز اربعین به شرح زیر است:
1ـ فروش ارز (اسکناس) به زائرین به صورت دینار و حداکثر به مبلغ 200 هزار دینار عراق به هر زائر به نرخ فروش اسکناس ETS، که معادل ریالی آن حدود 62 تا 65 میلیون ریال است.
2ـ فروش ارز به زائران بالای پنج سال، از تاریخ 28/05/1402 تا تاریخ 14/06/1402
3ـ فروش ارز در شعب منتخب بانک‌های ملی ایران، صادرات، تجارت، پارسیان، سپه و پست‌بانک.
4ـ فروش ارز به زائران محدودیتی بابت فروش ارز مسافرتی در سال جاری برای متقاضیان ایجاد نمی‌کند.
5ـ سرپرستان خانوار با در دست داشتن مدارک هویتی (کارت ملی و شناسنامه سرپرست خانوار و کارت ملی  اعضای خانوار)  و گذرنامه (یا برگه تردد اربعین) معتبر زائر می‌توانند نسبت به خرید ارز اربعین از طریق بانک‌های تعیین‌شده اقدام نمایند.
6- فروش ارز تنها به زائرانی انجام خواهد شد که در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند و مجوز خرید ارز (کد پیگیری مربوط) را دریافت کرده‌اند.
گرفتاری شبانه مردم در صف بلیت‌های «ناموجود»
فروش بلیت پروازهای اربعین از ساعت 12 پنجشنبه شب توسط ایران ایر شروع شده اما گزارش‌های دریافتی از عدم موفقیت مردم برای خرید بلیت حکایت دارد. ایران‌ایر در پاسخ چرایی نبود بلیت اعلام کرد: «بنابراین نمایش پیام «نبود صندلی» در سایت مبنی بر اتمام عرضه و تکمیل ظرفیت پروازها نیست.»
البته اداره کل روابط عمومی «هما» در پاسخ به این انتقادها اعلام کرد: «برای مدیریت این حجم از تقاضا و جلوگیری از بروز مشکل در سرویس‌دهی، عرضه بلیت در سایت ایران‌ایر به صورت پلکانی و درصدی خواهد بود تا امکان تهیه بلیت برای زائران حسینی  فراهم گردد.»
کاهش قیمت رفت تهران- نجف
حسام قربانعلی‌؛ سخنگوی ایران ایر(هما) یادآور شد‌: پیرو اعلام قبلی در رابطه با کاهش قیمت بلیت پروازهای اربعین از 27 مردادماه تا 9 شهریور در مسیر نجف-تهران به نرخ دو میلیون و 500 هزار تومانی، از تاریخ 17 تا 20 شهریور از تهران به نجف نیز بلیت پروازها با همین قیمت به زائران اربعین عرضه می‌شود. البته قیمت بلیت پروازهای رفت ایران ایر در روزهای دیگر ایام اربعین چهار میلیون تومان است.
صابر نوروزی؛ رئیس‌روابط عمومی هواپیمایی قشم ایر هم در واکنش به خبر تکمیل ظرفیت پروازهای اربعین 1402 این شرکت اظهار کرد: فروش پروازهای اربعین ۱۴۰۲ از صبح امروز آغاز می‌شود و پیام «تکمیل ظرفیت»‌، باگ سیستمی است که در حال برطرف کردن آن هستیم.
همچنین بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی تاکنون شرکتهای هواپیمایی ایران ایر، آتا، ایرتور، کیش، پویا، قشم، ساها و فلای بغداد مجوز فوق‌العاده پروازهای اربعین را دریافت کرده‌اند.
این سازمان با ‌اشاره به اینکه تاکنون تعداد 3617 مجوز برای سازمان در بازه اربعین برای شرکتهای هواپیمایی صادر شده است تاکید کرد: شرکت‌های هواپیمایی نسبت به فروش بلیط‌های اربعین بایستی از سایت رسمی فروش خود اقدام کنند. در صورتی‌که ایرلاین‌ها از زیرساخت‌های لازم برای فروش بلیت برخوردار نباشند صرفا مجاز به عرضه بلیط در بازه زمانی اربعین 27 مرداد تا 20 شهریور از طریق دفاتر ذیل خواهند بود؛ 
1) شرکت ‌آرا جهان‌نوین گستر اطلس به نشانی سایت
www.snapptrip.ir‌، 2) شرکت آبنوس گشت تهران به نشانی سایت www.flytoday.ir و 3) شرکت سفرهای علی بابا به نشانی سایت www.alibaba.ir. بدیهی‌ است هرگونه فروش خارج از دو روش (سایت رسمی فروش ایرلاین یا دفاتر منتخب فروش آنلاین) تخلف بوده و متخلفان ضمن برخوردهای قانونی به مراجع نظارتی معرفی خواهند شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

جهاد خدمت‌رسانی در امتداد امیدآفرینی
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۸
شهدای مدافع حرم بهترین الگو برای جوانان
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۱
راهبرد گروه‌های جهادی تحقق شعار سال باشد
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴
برخورد ساده‌انگارانه با پیچیده‌ترین پروژه
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۵
ناقوس مرگ در «انجیلسی»
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷