تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
کد مطلب : ۴۷۵۵۰۷
قیمت تمام شده آب ۲۲۰۰ تومان است و هزینه‌ای که از مشترکان عادی دریافت می‌شود ۱۵۲۲ تومان است که برای مشترکان بد مصرف ۵۰۰۰ تومان می‌شود.
۰
plusresetminus
هزینه ۲ برابری در انتظار بدمصرف‌های آب
به گزارش بلاغ؛ سخنگویان صنعت آب و آبفای کشور دیروز از برنامه های کوتاه، میان و بلندمدت این وزارتخانه برای نجات سیستان و بلوچستان از کمبود آب ازجمله انتقال آب از دریای عمان خبر دادند و با بیان این که میانگین مصرف کشور ۲۳۰ لیتر در شبانه‌روز است که تلاش می شود با اقدام های مختلف به ۱۵۰ لیتر کاهش یابد، گفتند: قیمت تمام شده آب ۲۲۰۰ تومان است و هزینه ای که از مشترکان دریافت   می شود۱۵۲۲ تومان است که برای مشترکان بد مصرف ۵۰۰۰ تومان می شود.
عیسی بزرگ‌زاده ، سخنگوی صنعت آب در نشستی خبری درباره خط انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این طرح ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای آب رسانی به این استان طرح‌های مختلفی را در نظر گرفته‌ایم که در مجموع ۱۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه پروژه‌های در نظر گرفته شده است.
وی با بیان این ‌که حفر ۱۱۵ حلقه چاه نیز در برنامه کوتاه مدت برای نجات سیستان و بلوچستان از کم آبی طراحی شده است، اضافه کرد: طرح انتقال آب از آبخوان‌های شهری در برنامه میان مدت و طرح انتقال از دریای عمان در برنامه بلند مدت در نظر گرفته شده است.بزرگ‌زاده با بیان این ‌که به دنبال دریافت حقابه ایران نیز هستیم،افزود: برای دریافت حقابه آب هیرمند تمام تلاش خود را خواهیم کرد.
همچنین در این نشست، هاشم امینی سخنگوی صنعت آب و آبفای کشور با اشاره به شهرهای دارای تنش آبی، گفت: شرایط اقلیمی و کاهش بارندگی باعث شده سالانه در برخی شهرها ناترازی منابع و مصارف آب داشته باشیم.
وی با بیان این که بر این اساس در سند چهار ساله مدیریت تنش آبی ، افزایش پایداری و تاب آوری شبکه و افزایش ظرفیت مخازن، پروژه های بازسازی خطوط انتقال پیش‌بینی شده که پروژه ها برای کل شهرهای کشور به طور هفتگی رصد و پایش می شود، خاطرنشان کرد: هم اکنون ۲۶۹ شهر دارای تنش آبی هستند، برای مشهد به لحاظ شرایط بحرانی سد دوستی پروژه های متعددی تعریف کرده ایم، همچنین در تبریز به دلیل از دست دادن سد «نهند» پروژه هایی را تعریف کردیم. به گفته وی قیمت تمام شده آب ۲۲۰۰ تومان است و هزینه ای که از مشترکان عادی دریافت می شود۱۵۲۲ تومان است که برای مشترکان بد مصرف ۵۰۰۰ تومان می شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«وعده صادق»، نقطه عطف رهایی مستضعفان
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
نماز؛ بازدارنده و نابود‌کننده بدی‌ها
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
جهاد خدمت‌رسانی در امتداد امیدآفرینی
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۸
شهدای مدافع حرم بهترین الگو برای جوانان
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۱
راهبرد گروه‌های جهادی تحقق شعار سال باشد
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴
برخورد ساده‌انگارانه با پیچیده‌ترین پروژه
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۵
ناقوس مرگ در «انجیلسی»
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷