تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸
کد مطلب : ۴۷۵۱۳۷
مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صنعت، معدن و تجارت در توضیحاتی از معاف شدن تولیدکنندگان لباس‌های با حجاب و کالاهای فرهنگی از پرداخت مالیات خبر داد.
۰
plusresetminus
تولیدکنندگان لباس‌های حجاب از پرداخت مالیات معاف هستند

به گزارش بلاغ، محسن گرجی در گفت‌و‌گوی تلویزیونی با موضوع بررسی نقاط قوت و ضعف لایحه عفاف و حجاب برای حمایت از صنعت پوشاک و مد و لباس گفت: اگر تولیدکننده‌ای لباس‌های بی‌حجاب تولید کند و فروشنده آن را به فروش برساند با آنها برخورد و جریمه می‌شوند.

او افزود: چارچوب لباس‌هایی که در حوزه فرهنگی ما قرار دارند تعیین شده و شاخص‌هایی برای آنها مشخص شده است. در بحث تولید و نظارت بر مشخصات لباس‌ها وزارت صمت مسئول است. البته نظارت عرفی و قیمتی بر فروشندگان با گشت‌های مشترکی از وزارت صمت اصناف و تعزیرات بوده و تولیدکنندگان پوشاک حجاب و کالای فرهنگی به‌طور کلی از پرداخت مالیات معاف هستند.

مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه باید ذائقه‌‌سازی رعایت حجاب در همه لایه‌های جامعه رسوخ کند، ادامه داد: تمام دستگاه‌ها وظایفی دارند که باید به آن وظایف عمل کنند. یکی از این ارگان‌ها، صدا و سیماست که بهتر است به جای اینکه از سایر دستگاه‌ها مطالبه‌گری کند یکبار هم توضیح دهد برای ترویج حجاب چه اقداماتی انجام داده است.
گفتنی است، چند روز پیش، یک تولیدکننده و فروشنده سرشناس لباس در میدان هفت تیر گفت: استقبال از مانتوهای بلند که نقش‌های سنتی و ایرانی- اسلامی روی آن طراحی شده، امسال بسیار زیاد شده است.

او افزود: علاوه‌بر مشتریان ایرانی، تعدادی از مشتریان مانتوهای ما از کشورهای عربی هستند از جمله عراق که هم به صورت تکی خرید می‌کنند و هم برای خرید عمده مراجعه می‌کنند. خانم‌های کشورهای عربی اغلب خریدار مانتوهای بلندی هستند که روی آن کار شده باشد یعنی منجوق دوزی یا گلدوزی شده باشد اما با این وجود برخی از این افراد خریدار مانتوهای کوتاه و ساده نیز هستند. در واقع ایران محلی برای خرید مانتو برای این افراد محسوب می‌شود. مانتوهای ایرانی در کشورهای عربی شناخته شده است.

گفتنی است، قیمت مانتوی محجبه باکیفیت واقعا گران است. قیمت مانتو‌هایی که روی آنها پولک‌دوزی یا منجوق‌دوزی شده نیز معمولا بیش از چهار میلیون تومان است و برخی از مانتو‌های مجلسی هم هشت یا 9 میلیون تومان قیمت دارد؛ یعنی قیمت یک مانتو معادل حقوق یک ماه یک کارگر یا کارمند است. ناگفته نماند که قیمت مانتوها در مزون‌ها بعضا بیش از اینهاست و گاهی قیمت یک مانتو به 20 میلیون تومان و حتی بیشتر هم می‌رسد. البته مانتوی محجبه با قیمت 700 هزار تا یک میلیون و 200 هزار تومان هم وجود دارد اما بی‌کیفیت یا بدشکل و قواره است و جوان‌پسند هم نیست.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«وعده صادق»، نقطه عطف رهایی مستضعفان
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
نماز؛ بازدارنده و نابود‌کننده بدی‌ها
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
جهاد خدمت‌رسانی در امتداد امیدآفرینی
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۸
شهدای مدافع حرم بهترین الگو برای جوانان
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۱
راهبرد گروه‌های جهادی تحقق شعار سال باشد
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴
برخورد ساده‌انگارانه با پیچیده‌ترین پروژه
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۵
ناقوس مرگ در «انجیلسی»
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷