شیاطین چقدر دیر به واقعیت‌ها اعتراف می‌کنند!

واشنگتن: ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۴
کد مطلب : ۴۷۳۵۵۷
ارزیابی‌های اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا می‌گوید علی‌رغم آن‌که جمهوری اسلامی ایران فعالیت‌های هسته‌ای خود را افزایش داده ‌اما در حال حاضر تسلیحات اتمی را دنبال نمی‌کند.
۰
plusresetminus
واشنگتن: ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست

به گزارش بلاغ، ارزیابی دفتر مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده که روز دوشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که ایران از سال ۲۰۲۰، به سمت افزایش ظرفیت خود برای تولید بمب اتم حرکت کرده است اما تاکنون اقدام به ساخت بمب اتم نکرده است.

ارزیابی اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا در شرایطی بر عدم انحراف هسته‌ای ایران تأکید کرده است که برخی از نمایندگان کنگره و برخی دیگر مدعی شده بودند که جمهوری اسلامی ایران به دنبال ساخت تسلیحات اتمی است.
طبق گزیده‌ طبقه‌بندی نشده از گزارش دو صفحه‌ای از دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا، «ایران در حال حاضر فعالیت‌های کلیدی تولید تسلیحات هسته‌ای که برای تولید یک ابزار هسته‌ای قابل آزمایش مورد نیاز است، انجام نمی‌دهد.»

با این‌حال واشنگتن در ادامه این گزارش مدعی شده است که ایران، «فعالیت‌های تحقیق و توسعه که این کشور را به تولید مواد شکافت‌پذیر مورد نیاز برای تکمیل یک ابزار هسته‌ای را پس از آن‌که تصمیم به انجام چنین کاری بگیرد، دنبال می‌کند.»

در این گزارش در این خصوص آمده است: «ایران همچنان به افزایش میزان سطح غنی‌‌سازی ذخایر اورانیوم فراتر از محدودیت‌های برجام ادامه می‌دهد» و همچنین مدعی شده است که جمهوری اسلامی فراتر از محدودیت‌های برجام درخصوص تحقیق و توسعه سانتریفیوژ پیشرفته رفته است.

این در حالی است که دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا با وجود پایبندی کامل تهران به برجام، به صورت یکجانبه از این توافق هسته‌ای خارج شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد که این یافته‌ها عموماً توسط بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ناظر هسته‌ای سازمان ملل، پشتیبانی شده‌اند.

به گزارش فارس، ارزیابی اطلاعاتی آمریکا علاوه‌بر ادعاهایی که درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران مطرح کرده، مدعی شده که برنامه‌های موشک بالستیک ایران همچنان تهدید چشمگیری برای کشورهای غرب آسیا محسوب می‌شود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پیشتازیِ بسیج لندن و پاریس و نیویورک
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۲
«وعده صادق»، نقطه عطف رهایی مستضعفان
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
جهاد خدمت‌رسانی در امتداد امیدآفرینی
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۸
شهدای مدافع حرم بهترین الگو برای جوانان
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۱
راهبرد گروه‌های جهادی تحقق شعار سال باشد
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴