تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۴۷۳۳۲۵
سخنگوی سازمان فضایی: تصویربرداری ماهواره خیام برای رصد تغییرات زمین و مقابله با زمین خواری آغاز شد
۰
plusresetminus
ماهواره «خیام» کشورمان علیه زمین خواران
به گزارش بلاغ؛ توسعه برنامه فضایی ایران واستفاده از کاربردهای آن پرشتاب ادامه دارد.در این بین حسین دلیریان مشاور رئیس و سخنگوی سازمان فضایی ایران در گفت‌وگو با  اظهار کرد: پس از اعلام نیاز سازمان فناوری اطلاعات مبنی بر لزوم تقویت داده‌های پنجره مدیریت واحد زمین با استفاده از داده‌های ماهواره خیام و به‌منظور دقیق‌تر شدن و سرعت گرفتن خدمات‌رسانی به مردم، تفاهم نامه‌ای میان سازمان فضایی ایران و سازمان فناوری اطلاعات منعقد شد تا ماهواره خیام از این به بعد برای حل مشکلات حقوقی مردم و دستگاه‌ها به‌کار گرفته شود.

وی افزود: با توجه به این که مسیر ارائه داده‌های ماهواره خیام با امضای تفاهم نامه تسهیل شده است، هم‌اکنون سازمان فضایی ایران و سازمان فناوری اطلاعات در مسیر فراهم‌سازی مقدمات قانونی برای تحقق اهداف پیش‌بینی‌شده و ارائه اولین دسته از تصاویر ماهواره خیام برای کمک به حل پرونده‌های مختلف در حوزه‌های زمین‌خواری و همچنین رصد تغییرات اراضی هستند.

سخنگوی سازمان فضایی ایران تصریح کرد: سازمان فضایی بر مبنای این تفاهم نامه، قرار است از این به بعد به‌صورت مستمر تصاویر دقیقی از سطح زمین با استفاده از ماهواره خیام تهیه کند و این تصاویر را برای به‌کارگیری در پنجره مدیریت واحد زمین قرار دهد.

دلیریان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ماهواره خیام در مسیر اجرای این تفاهم نامه در حال تصویربرداری از نقاط مختلف کشور است و این تصاویر برای حل مشکلات حقوقی مردم و دستگاه‌ها در حوزه‌های مختلف تغییرات اراضی، وارد چرخه پنجره مدیریت واحد زمین خواهد شد.

وی تأکید کرد: ما در عین حال این آمادگی را داریم که با استفاده از داده‌های فضاپایه، به دیگر دستگاه‌ها در زمینه‌های مختلفی از جمله پایش محیط زیست، منابع آبی، فرسایش خاک، فرونشست زمین و... کمک و برای رفع مشکلات اقدام کنیم.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«وعده صادق»، نقطه عطف رهایی مستضعفان
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
نماز؛ بازدارنده و نابود‌کننده بدی‌ها
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
جهاد خدمت‌رسانی در امتداد امیدآفرینی
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۸
شهدای مدافع حرم بهترین الگو برای جوانان
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۱
راهبرد گروه‌های جهادی تحقق شعار سال باشد
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴
برخورد ساده‌انگارانه با پیچیده‌ترین پروژه
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۵
ناقوس مرگ در «انجیلسی»
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷