تاریخ انتشارشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۷
کد مطلب : ۴۷۳۲۱۳
چهار فعال حوزه پوشاک حجاب، راهکارهایی درباره جذابیت‌بخشی به فروشگاه‌ها، طراحی پوشش خاص برای افرادی که از مرحله کودکی به نوجوانی وارد می‌‌شوند و حمایت‌های اقتصادی از پوشاک حجاب مطرح کردند.
۰
plusresetminus
مناسب‌سازی فروشگاه‌ها تا حمایت‌های اقتصادی از پوشاک حجاب
به گزارش بلاغ؛ ‌‌غلامرضا حسن‌پور،‌ رئیس‌سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور گفت:  بانوان محجبه و عفیف ما برای تهیه مانتو و شلوار متناسب در جامعه اسلامی با مشکل مواجه هستند. در واقع خانواده‌های ما نیز برای یافتن پوشاک متناسب با شئون اسلامی با این مشکلات مواجه هستند. او افزود: پوشش خاصی برای دخترانی که از مرحله کودکی به نوجوانی وارد می‌‌شوند طراحی نشده است لذا مدل‌هایی برای آنها طراحی شده است. البته طراحی مانتوهای مدارس را نیز امسال در دستور کار خود قرار داده‌ایم. همچنین علی توسطی‌، نایب‌رئیس‌دوم اتاق اصناف ایران با بیان این‌که ۴۲ نهاد متولی امور فرهنگی از جمله عفاف و حجاب در جامعه از ردیف و بودجه دولتی و به عبارتی بیت‌المال استفاده می‌کنند، ادامه داد: چهار اتحادیه پوشاک در تهران وجود دارد؛ از جمله اتحادیه خیاطان، تولید‌کنندگان و فروشندگان پوشاک،‌ کشباف و پیراهن‌دوزان که صنوف زیرمجموعه این اتحادیه‌ها برای گذران چرخ اقتصادی کارگاه‌های تولیدی‌ و زندگی‌ مجبورند هر پوشاکی را ارائه کنند. لذا با اعضای اتحادیه‌ها جلسات متعددی برگزار شده تا به هیچ عنوان اجازه ندهیم که فروشندگان و عرضه‌کنندگان واحدهای صنفی به مروجان فرهنگ بی‌حجابی تبدیل شوند.

جذابیت بخشی به مراکز پوشاک حجاب
مجید افتخاری، عضو هیئت‌مدیره اتحادیه تولید‌کنندگان و صادرکنندگان پوشاک و نساجی کشور هم گفت: ‌مراکز تجاری جذابیت‌هایی چون فوت‌کورت‌، ‌شهربازی و فضاهایی برای سرگرمی خانواده‌ها دارند اما متاسفانه این جذابیت‌ها در عرضه پوشاک مرتبط با حجاب وجود ندارد و نامناسب‌ترین مکان برای عرضه پوشاک حجاب در نظر گرفته می‌شود.

او افزود: مراکزی را برای عرضه پوشاک حجاب در نظر بگیرند. در حال حاضر مراکز تجاری بزرگی وجود دارد که دولتی هستند و اغلب واحدهای آنها نیز خالی است. در کنار آن هم جذابیت‌های تفریحی برای مراجعه کنندگان ایجاد کنند. عضو هیئت‌مدیره اتحادیه تولید‌کنندگان و صادرکنندگان پوشاک ادامه داد: حدود یک‌میلیارد زن و دختر مسلمان در دنیا زندگی می‌کنند که بخش زیادی از این افراد از پوشاک حجاب استفاده می‌کنند و ما از آن غفلت کرده‌ایم و تمرکزمان در این خصوص به بازار داخل است. برای رونق پوشاک حجاب در کشورهای دیگر لازم است با دادن برخی مشوق‌ها از فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران حمایت کرد تا نگران انتقال پول، اعتبارات اسنادی (ال‌ سی) و غیره نباشند.

برگزاری نمایشگاه‌های پوشاک حجاب
محسن گرجی، مدیرکل دفتر صنایع و منسوجات وزارت صنعت، معدن و تجارت هم با پیشنهاد این‌که سلبریتی‌ها با پوشیدن البسه حجاب تا ۸۰ درصد در ترویج آن می‌توانند نقش داشته باشند تصریح کرد: یکی از اقدامات وزارت صمت در ماه‌های گذشته درخصوص حمایت از تولید پوشاک حجاب، برگزاری ۲۵ تا ۳۰ نمایشگاه عرضه کالاهای حجاب در مکان‌های مختلف از جمله هتل‌هاست.‌ این نمایشگاه‌ها در شهرهای مختلف از جمله همدان، کرمانشاه، کاشان، شیراز، اصفهان و تهران و غیره برگزار شده و اتفاقا با وجود این‌که نظارت چندانی هم بر روی قیمت‌ها صورت نگرفت استقبال خوبی از آنها شده است.

وی با بیان این‌که حمایت مالی در برگزاری نمایشگاه‌ها نداشتیم، افزود: هماهنگی‌های استانی توسط سازمان‌های صنعت و معدن برای مکان برگزاری این نمایشگاه‌ها و یک‌سری کارهای تبلیغی رسانه‌ای انجام شد تا برگزاری این رویدادها به اطلاع عموم برسد. یک کار دیگر، عرضه یک قواره پارچه چادر مشکی ایرانی با قیمت ۲۲۰ هزار تومان به دارندگان کارت حکمت بود.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«وعده صادق»، نقطه عطف رهایی مستضعفان
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
نماز؛ بازدارنده و نابود‌کننده بدی‌ها
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
جهاد خدمت‌رسانی در امتداد امیدآفرینی
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۸
شهدای مدافع حرم بهترین الگو برای جوانان
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۱
راهبرد گروه‌های جهادی تحقق شعار سال باشد
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴
برخورد ساده‌انگارانه با پیچیده‌ترین پروژه
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۵
ناقوس مرگ در «انجیلسی»
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷