تاریخ انتشارجمعه ۶ تير ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۸
کد مطلب : ۴۶۶۲۲
پایگاه اینترنتی بیزینس‌ویک نوشت: اسرائیل [رژیم صهیونیستی] نگران است که آمریکا احتمالاً مواضع خود در قبال برنامه هسته‌ای ایران را به‌منظور جلب همکاری ایران شیعه در مقابله با شورشیان سنی عراق، منعطف کند.
۰
plusresetminus
صهیونیست‌ها: اتحاد ایران و آمریکا خطرناک‌تر از داعش
به گزارش بلاغ، پایگاه اینترنتی بیزینس‌ویک 25 ژوئن 2014 (۴ تیر) در مقاله‌ای به دیدگاه‌های رژیم صهیونیستی در قبال همکاری ایران و آمریکا در عراق علیه داعش پرداخت و نوشت: اسرائیل [رژیم صهیونیستی] نگران است که آمریکا احتمالاً مواضع خود در قبال برنامه هسته‌ای ایران را به‌منظور جلب همکاری ایران شیعه در مقابله با شورشیان سنی عراق، منعطف کند. نتانیاهو در برنامه شبکه ان‌بی‌سی گفت: «هنگامی که دشمنان شما با یکدیگر می‌جنگند، هیچ یک از آن‌ها را تقویت نکن. هر دو را ضعیف کن... بدترین نتیجه این وضعیت را تصور می‌کنم که یکی از طرف‌ها یعنی ایران به توانمندی تسلیحات هسته‌ای دست یابد. این یک اشتباه غمبار خواهد بود. اسرائیل از آمریکا و متحدان خود مصرانه درخواست کرده است که فشار بر ایران را از طریق تحریم‌ها تداوم ببخشند.
در ادامه مقاله آمده است: جان کری، وزیر خارجه آمریکا، که برای دیدار با رهبران عراقی به این کشور سفر کرده، گفت که «ماه جاری آمریکا از بحث‌هایی که با کمک ایران سازنده باشد، استقبال می‌کند.» موشه مائوز، استاد بازنشسته مطالعات خاورمیانه در دانشگاه عبری اورشلیم، به تمرکز نتانیاهو بر دستاوردهای احتمالی ایران از اوضاع عراق پرداخت و گفت: «منابع اطلاعات نظامی تا آنجا که می‌دانم، داعش را تهدیدی جدی برای تمام منطقه از جمله اسرائیل می‌دانند.
در پایان مقاله آمده است: موردخالی کدار، افسر سابق اطلاعات ارتش اسرائیل، می‌گوید تردید دارم که داعش بتواند حتی یک دولت را اداره کند یا تهدید راهبردی واقعی علیه کشورهای باثبات ایجاد کند؛ چه اردن و چه اسرائیل.» پرفسور کدار می‌گوید: «اسرائیل بی‌تردید یکی از اهداف داعش است... آن‌ها در مورد این موضوع به‌طور شفاف و صریح صحبت کرده‌اند و باید تهدید آن‌ها را جدی بگیریم.» جرالد استینبرگ، استاد علوم سیاسی در دانشگاه بار- ایلان، می‌گوید: «اگرچه خطرات سرریز موفقیت داعش و بی‌ثباتی منطقه‌ای، بسیار جدی است، اما آن‌ها تهدیداتی جدی نیستند... اتحاد آمریکا و ایران علیه داعش مادامی که ایران به‌دنبال تسلیحات هسته‌ای است، بسیار خطرناک‌تر است.»
به گزارش بلاغ، برخلاف ادعای این پایگاه خبری آمریکایی از قول صهیونیست‌ها مبنی بر القای اتحاد ایران و آمریکا، ایرانی‌ها هر گونه اتحاد با آمریکا علیه داعش را رد می‌کنند، چرا که داعش را دست‌پرورده آمریکا و کشورهای دست‌نشانده آمریکا در منطقه‌ می‌دانند!‌ اما این ادعای این پایگاه خبری که داعش خطری برای اسرائیل است، به جوک و طنز بیشتر می‌ماند، چرا که اسناد و شواهد بسیاری از کمک‌های اطلاعاتی و مالی و تسلیحاتی رژیم صهیونیستی از این گروهک‌های تروریستی وجود دارد که نشان‌دهنده حمایت این رژیم از این گروهک تروریستی است. اصولاً همین ادعای صهیونیست‌ها که اتحاد ایران و آمریکا از خطر داعش خطرناک‌تر است، مؤید این گفته ماست.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴