کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش حزب حاکم ترکیه به کنده شدن تابلوی «تیکا» در قدس شرقی

5 تير 1399 ساعت 8:10

سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه کنده شدن تابلوی آژانس «تیکا» از دیوار قبرستان «یوسفیه» در قدس توسط اسرائیل را یک اقدام توطئه آمیز علیه ترکیه دانست.



به گزارش بلاغ، به نقل از خبرگزاری آناتولی،  عمر چلیک، سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه طی پیام توییتری در واکنش به کنده شدن تابلوی آژانس همکاری و هماهنگی ترکیه «تیکا» از دیوار قبرستان «یوسفیه» در قدس شرقی توسط پلیس اسرائیل گفت: این یک توطئه علنی و اقدام تحریک آمیز علیه ترکیه است.
وی با اشاره به اینکه ارزش‌های موجود در روح آن آثار در سنگ و خاک حک شده است و با کندن تابلو از بین نمی‌رود، نوشت: تیکا به عنوان نماینده ترکیه در دفاع از ارزش‌های انسانی و صلح در یک جغرافیای گسترده از آسیای میانه و بالکان تا آفریقا، آمریکای لاتین و جزایر اقیانوس آرام فعالیت می‌کند.
چلیک افزود: تیکا نهادی است که فعالیت‌های خود را به منظور احترام به ارزش‌های فرهنگی و توسعه انجام می‌دهد. جامعه بین‌الملل باید به این اقدام غیرمحترمانه نسبت به تاریخ و فرهنگ مشترک بشریت پاسخ مناسبی بدهد.
گفتنی است تابلوی سازمان تیکا در دیوار قبرستان تاریخی یوسفیه در قدس اشغالی که در سال ۲۰۱۰ توسط این سازمان و با بودجه آن ساخته و ترمیم شد، نصب شده بود.
 


کد مطلب: 429201

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/429201/واکنش-حزب-حاکم-ترکیه-کنده-شدن-تابلوی-تیکا-قدس-شرقی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com