تاریخ انتشارپنجشنبه ۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۰
کد مطلب : ۴۲۹۲۰۱
سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه کنده شدن تابلوی آژانس «تیکا» از دیوار قبرستان «یوسفیه» در قدس توسط اسرائیل را یک اقدام توطئه آمیز علیه ترکیه دانست.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، به نقل از خبرگزاری آناتولی،  عمر چلیک، سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه طی پیام توییتری در واکنش به کنده شدن تابلوی آژانس همکاری و هماهنگی ترکیه «تیکا» از دیوار قبرستان «یوسفیه» در قدس شرقی توسط پلیس اسرائیل گفت: این یک توطئه علنی و اقدام تحریک آمیز علیه ترکیه است.
وی با اشاره به اینکه ارزش‌های موجود در روح آن آثار در سنگ و خاک حک شده است و با کندن تابلو از بین نمی‌رود، نوشت: تیکا به عنوان نماینده ترکیه در دفاع از ارزش‌های انسانی و صلح در یک جغرافیای گسترده از آسیای میانه و بالکان تا آفریقا، آمریکای لاتین و جزایر اقیانوس آرام فعالیت می‌کند.
چلیک افزود: تیکا نهادی است که فعالیت‌های خود را به منظور احترام به ارزش‌های فرهنگی و توسعه انجام می‌دهد. جامعه بین‌الملل باید به این اقدام غیرمحترمانه نسبت به تاریخ و فرهنگ مشترک بشریت پاسخ مناسبی بدهد.
گفتنی است تابلوی سازمان تیکا در دیوار قبرستان تاریخی یوسفیه در قدس اشغالی که در سال ۲۰۱۰ توسط این سازمان و با بودجه آن ساخته و ترمیم شد، نصب شده بود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴