تاریخ انتشارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
کد مطلب : ۴۲۸۶۰۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: به دنبال آن هستیم تا با شناسایی فعالان فرهنگی تحت هر نام و عنوانی که هستند، بانک اطلاعاتی جامعی را تهیه کنیم.
۰
plusresetminus
تهیه بانک اطلاعاتی فعالان فرهنگی مازندران/شورای تبلیغ از فردا تشکیل می‌شود
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام ناصر شکریان‌امیری در نشست با اصحاب رسانه که به مناسبت اول تیرماه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد؛ اظهار کرد: به دنبال آن هستیم تا فعالان فرهنگی را تحت هر نام و عنوانی که هستند شناسایی کنیم و بر این اساس، با ارسال یک فرمی به تمام ادارات شهرستانی به آن‌ها اعلام کردیم تا این افراد را شناسایی کنند.

وی افزود: با دست یابی به اطلاعات این افراد فعال فرهنگی، می‌توانیم یک بانک اطلاعاتی مطلوب برای سال آینده داشته باشیم و از ظرفیت این افراد در برنامه‌های تبلیغی بهره ببریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: همزمان با سالروز تاسیس سازمان تبلیغات، تشکیل شورای تبلیغ در مازندران برای نخستین‌بار رقم می‌خورد و با تشکیل این شورا می‌توانیم از ظرفیت‌های گوناگون استان، نهادها و دستگاه‌های متولی تبلیغ بهره ببریم.

این مسئول ادامه داد: شورای تبلیغ در گذشته در چند استان کشور شکل گرفته بود اما در مازندران به صورت رسمی و جدی فردا شکل می‌گیرد و به صورت فصلی برگزار می‌شود.

شکریان با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌های ما طی این ایام، برگزاری همایش پیشکسوتان تبلیغ و فعالان فرهنگی در عرصه مقابله با ویروس کرونا است که فردا انجام می‌گیرد و بنا است از افرادی که به مدت نیم قرن، تلاش تبلیغی در استان انجام دادند، تجلیل شوند.

وی با بیان اینکه این مراسم فردا و از ساعت 9 الی 11 در مصلی ساری با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار مازندران برگزار می‌شود؛ عنوان کرد: در این مراسم بنا است تا از 30 روحانی فعال در مقابله با کرونا که در تغسیل، بیمارستان‌ها و تولید لوازم بهداشتی فعالیت جدی داشتند، تجلیل شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه‌های ما طی این ایام، برگزاری جلسه با سرگروه‌های تبلیغی نزدیک به 18 گروه تبلیغی فعال در مازندران است که در نقاط حساسی مثل دریا، حضور فعالی دارند.

شکریان یکی دیگر از برنامه‌های در دست اجرا طی این ایام را جمع‌آوری خاطرات تبلیغی اعلام کرد و افزود: یعنی مبلغانی در استان داریم که خیلی از آن‌ها، پیشکسوت هستند و طی مدت فعالیت‌شان، صحنه‌های ماندگار و منحصر به فردی را مشاهده کردند که بنا داریم این خاطرات را جمع آوری کنیم و بهترین خاطرات در قالب یک کتاب منتشر خواهد شد.

وی متذکر شد: سرکشی از مبلغان از کار افتاده و پیشکسوت امر تبلیغ که اکنون پس از سال‌ها تلاش در خانه هستند، از برنامه‌های هفته تبلیغ و اطلاع رسانی در مازندران است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه برگزاری نشست با مسئولان 25 نمایندگی دفتر رهبری در استان یکی دیگر از برنامه‌های این ایام در استان است؛ گفت: بنا داریم تا از این ظرفیت برای ایجاد موج و انتشار فرمایشات مقام معظم رهبری در مسائل گوناگون بهره ببریم و در برنامه‌های گوناگون استفاده شود.

این مسئول اضافه کرد: در ایام کرونا، خیلی از مساجد، هیئت‌ها و مراکز قرآنی تعطیل بود اما تنها شکل ارائه خدمات و فعالیت فرهنگی و تبلیغی تغییر کرد و اینجا احساس مسئولیت این ارگان‌ها در شرایط موجود مسئله اصلی بود و باید بگوییم طی این ایام، 240 هیئت، 120 مسجد، 180 مرکز قرآنی، 27 هیئت فرهنگی-تبلیغی و 150 روحانی در گود و پای کار بودند و از جمع آوری کمک های نقدی تا تولید ماسک و لوازم بهداشتی و ضدعفونی کردن معابر و تهیه بسته‌های معیشتی فعالیت پررنگی داشتند.

شکریان در خصوص آخرین وضعیت برگزاری مراسمات مذهبی طی ایام محرم، پاسخ داد: خوب در شرایط فعلی مساجد بازگشایی شده است اما در خصوص مراسمات مذهبی در ماه محرم، ما منتظر تصمیمات ستاد کرونای کشور هستیم؛ البته در بحث اطعام دهی اعلام کردیم که انجام نگیرد.

وی افزود: اگر هم بنا باشد مراسمی انجام بگیرد باید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی و به صورت محدود  انجام بگیرد و در خصوص جزییات برگزاری در دهه اول، منتظر تصمیمات کشوری هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران اذعان کرد: ما در ایام کرونا، یک فرصتی برای ما تحت عنوان تبلیغ مجازی ایجاد شد و به مبلغان توصیه کردیم تا با تشکیل کانال و گروه در فضای مجازی، منبر چند دقیقه‌ای و تولید محتوای فرهنگی و تبلیغی انجام دهند که فعالیت‌های مطلوبی در این راستا انجام شد.

به گفته وی، 3 هزار و 350 هیئت مذهبی دارای مجوز در استان مازندران به صورت مقطعی و مناسبتی و همچنین دائمی و هفتگی فعالیت دارند که گاها با برخورد حذفی و گاه موردی هیئات امنا در مساجد و تکایا، بعضا دیده می‌شود این هیئت‌ها در ایام محرم، چادر می‌زنند و ما هم این رفتار را تایید نمی‌کنیم و این امر بیشتر بر می‌گردد به عدم تعامل و حسن روابط میان هیئات امنا و هیئات مذهبی که باید با ورود دستگاه‌های متولی ترمیم شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴