تاریخ انتشارسه شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۶
کد مطلب : ۴۲۳۷۶
فرمانده سپاه کربلا مازندران با اشاره به دوم اردیبهشت سالروز تشکیل سپاه به فرمان امام (ره) گفت: تشکیل سپاه نشان از آینده نگری امام (ره) بود.
۰
plusresetminus
تشکیل سپاه نشان از آینده نگری امام (ره) بود / مدیریت جهادی راهبرد سپاه در مقابله با تهدیدات نرم دشمن
سردار سید محمد تقی شاهچراغی فرمانده سپاه کربلای مازندران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بلاغ با اشاره به سالروز تشکیل سپاه پاسداران به فرمان امام خمینی (ره) گفت: دور اندیشی و ژرف نگری امام راحل با توجه به نگاه الهی ایشان در اوائل انقلاب سبب شد تا آن حضرت دستور تشکیل نهاد انقلابی به نام سپاه پاسداران را بدهد.
آینده نگری امام (ره) باعث تشکیل سپاه شد
سردار شاهچراغی با تاکید بر اینکه آینده نگری حضرت امام (ره) سبب ایجاد نهادی به نام سپاه شد، اظهار داشت: در کلام امام (ره) و رهبر معظم انقلاب و همچنین در قانون اساسی وظایف سپاه کاملا تعریف شده است و مسئولیت سپاه دفاع و حفظ دستاورهای انقلاب اسلامی است.
وی با اشاره به اینکه فعالیت های سپاه در تمامی عرصه های مختلف متبلور شده ، بیان داشت: هر جایی که برای حفظ دستاوردهای ارزش های انقلاب اسلامی سپاه باید حضور داشته باشد، سپاه در آنجا حضوری جدی پیدا می کند.
سپاه چند بعدی است
فرمانده سپاه کربلای مازندران سپاه را نهادی چند بعدی  دانست و اظهار داشت: سپاه یک نهاد پویا و زنده  متشکل از نیروهای انقلابی ،مومن و متعهد در خدمت مردم و دولت است .
وی با وجود نظامی بودن هویت ظاهری سپاه افزود: این نیروی عظیم انسانی در مقطعی که مورد نیاز باشد به یک نیروی فرهنگی مبدل شده و کمک رسان مردم در حوزه های مختلف است.
این فرمانده دوران دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنان خود به نقش سپاه در دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در نبرد سخت سپاه با تمام توان به میدان آمد و با تشکیل بسیج مردمی توانست به موفقیت های بزرگی دست پیدا کند.
رسالت سپاه حفظ دستاورهای انقلاب اسلامی
وی سپاه را رسالت محور خواند و ادامه داد: رسالت سپاه حفظ دستاورهای انقلاب اسلامی است و همچنین این نهاد مسئولیت محور می باشد و مسئولیتش هم دفاع از ارزشها و نیز تهدید محور در بعد تهدیداتی که انقلاب اسلامی با آن مواجهه است.
فرمانده سپاه کریلای مازندران با اشاره به شعار سال و سخنان رهبر معظم انقلاب در مسائل فرهنگی ،اظهار داشت: سپاه در این مسیر علاوه بر دستاوردهای نظامی و علمی ،  آمادگی خود را برای بالا بردن در زمینه مقابله با تهاجم فرهنگی و ضربه زدن به دشمن بالا برده است.
سپاه یک نهاد تمام عیار فرهنگی
سردار شاهچراغی سپاه را یک نهاد تمام عیار فرهنگی معرفی کرد و تصریح کرد: سپاه در دفاع از ارزشهای  انقلاب اسلامی هم مسیر با ملت بزرگ ایران بوده  و در این مسیر هم اقدامات چشمگیری را در زمینه های فرهنگی انجام داد.
وی به یکی از اقدامات فرهنگی سپاه اشاره کرد و افزود: شجره طیبه صالحین که مجموعه عظیم نیروی انسانی است و با سرلوحه قرار دادن اخلاق اسلامی توانست به تربیت نیروهای انقلابی و مومن بپردازد.
اقتصاد مقاومتی راه مقابله با جنگ اقتصادی
فرمانده سپاه کربلای مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به حضور سپاه در عرصه های اقتصادی در راستای اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به جنگ اقتصادی که کشور با آن مواجه است  این نهاد با حضور در عرصه های مختلف اقتصادی از جمله تولید داخلی،اشتغالزایی از ظرفیت بسیج برای مقابله با دشمن به میدان آمده است.
شاهچراغی با اشاره به  اجرای پروژه های بزرگی که دولت مسئولیت آن را به سپاه داده ادامه داد:سپاه با داشتن نیروی های توانمند در عرصه های مختلف به کمک دولت آمد و توانست در پروژه های مهم نقش آفرینی کند.
این مقام مسئول خدمت به مردم در مناطق محروم را وظیفه دیگر سپاه دانست و اذعان داشت:نیروهای بسیج در هر مقطعی از زمان که نیاز باشد در قالب اردوهای جهادی دانشجویی و دانش آموزی به این مناطق اعزام می شوند و به مردم خدمات رسانی می کنند.
سردار شاهچراغی همچنین مقابله با اشرار ، قاچاقچیان مواد مخدر را وظیفه انسانی سپاه برشمرد و افزود: قاچافچیان مواد مخدر که به نیابت از غربی ها و آمریکا با هدف ضربه زدن به کشور و نسل جوان دست به تولید و توزیع پخش مواد مخدر می زنند، سپاه همراه با مردم به مقابله با این قاچاقیان وارد عمل شد.
مدیریت جهادی راهبرد سپاه در مقابله با تهدیدات نرم دشمن
وی در پایان راهبرد سپاه در مقابل تهدیدات نرم دشمن را متناسب با زمان عنوان کرد و تاکید کرد: امروزه با مدیریت جهادی در اقتصاد و فرهنگ می توان قدم برداشت که سپاه توانست با تجریبات جهادی در دفاع مقدس حتی در اقصی نقاط جهان با صدور انقلاب اسلامی و دفاع از ارزشهای اسلامی در حمایت از مردم مظلوم جهان اعم از شیعه ،سنی و غیر مسلمان اقدامات شایانی انجام دهد و امروز شما شاهد تبلور بیداری اسلامی در جهان هستید.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴