رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبرداد:

امسال قیمت داروها تغییر نمی‌کند

تاریخ انتشارسه شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۱
کد مطلب : ۴۲۳۰۳
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به مناسبت هفته سلامت گفت: امسال قیمت داروها تغییر نمی‌کند.
۰
plusresetminus
امسال قیمت داروها تغییر نمی‌کند
به گزارش بلاغ، قاسم جان بابایی به مناسبت هفته سلامت در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه شعار هفته سلامت«یک عمر سلامتی با خود مراقبتی است» اظهار داشت: تلاش ما افزایش آگاهی به منظور کاهش بروز بیماری، هزینه سلامت و استفاده از دارو است.
وی از تغییر جغرافیای سلامت در کشور خبرداد و افزود: قبل از انقلاب بیماری‌های واگیر باعث مرگ و میر می‌شد اما در طی 35 سال اخیر علت اصلی مرگ و میرها بیماری‌های غیر واگیر است.
وی ادامه داد: 43 درصد مرگ ومیرها براثر بیماری قلبی و عروقی،15 درصد سرطان و 10 درصد را حوادث جاده ای به خود اختصاص داده است.
 جان بابایی تصریح کرد: مازندران در اعتیاد، چاقی، فشارخون و دیابت رتبه برتر کشور را دارد.
وی مهم‌ترین نگرانی حال حاضر مردم را پرداخت از جیب در حوزه درمان دانست و ادامه داد: دولت اعتبار مناسبی برای کاهش هزینه‌های درمان به دانشگاه علوم پزشکی مازندران اختصاص داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای کاهش میزان هزینه درمان در سطح بیمارستان‌های استان در حال انجام است، افزود: مقداری منابع برای کاهش هزینه‌های درمان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مازندران قرار گرفت و این طرح از نیمه دوم اردیبهشت ماه در استان اجرایی می‌شود.
وی دغدغه مردم در بیمارستان‌ها را تهیه ملزومات درمانی وتهیه دارو برای بیماران صعب العلاج دانست و گفت: طرح حمایتی وزارت بهداشت برای تهیه داروها به ویژه داروهای شیمی درمانی در مرکز درمان انجام می شود.
جان بابایی با اشاره به اینکه سیاست‌های کلی و راهبردی رهبری در بخش بهداشت و درمان در دانشگاه علوم پزشکی اجرا می‌شود، بیان داشت: توجه دولت به مناطق محروم و تلاش برای کاهش میزان مراجعات بی‌مورد به بیمارستان‌ها از مسائلی است که از سوی دانشگاه علوم پزشکی پیگیری می شود.
 وی از تجهیز بیمارستان‌های دولتی در مازندران خبرداد و گفت: ارتقاء خدمات دهی هتلینگ در بیمارستان‌های دولتی از برنامه های در دست اجرا دانشگاه علوم پزشکی است.
جان بابایی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی کاهش زایمان سزارین در سطح دانشگاه علوم پزشکی استان در حال انجام است، تصریح کرد: با اجرای طرح های حمایتی ، تشویقی و یکسان سازی تعرفه زایمان طبیعی و سزارین سبب کاهش خطرات ناشی از این نوع زایمان در مازندران می شود.
قائم مقام وزیر بهداشت در مازندران از ساماندهی مراکز بهداشتی و درمانی در استان خبر داد و گفت: واحدهای درمانی استیجاری در مازندران ملکی می شوند.
وی آگاه سازی را سبب کاهش مراجعه مردم به مراکز درمانی، هزینه درمان و استفاده از دارو عنوان کرد و ادامه داد: زنان در معرض سرطان پستان قرار دارند و در نظر داریم برای تشخیص به موقع مراکز درمانی ما به سیستم ماموگرافی مجهز شوند.
جان بابایی از نامطلوب بودن وضعیت توزیع غذا در برخی رستوران‌های مازندران خبرداد و گفت: برخی قنادی ها و رستوران های مازندران بدلیل استفاده از افزودنی های مصنوعی وضعیت خوبی ندارند و این موضوع در کارگروه سلامت پیگیری می شود.
وی با اشاره به اینکه هنوز سیستم ارجاع و پزشک خانواده به درستی اجرا نمی شود، خاطر نشان کرد: با اجرای نادرست این طرح شاهد افزایش هزینه مراجعه به پزشک فوق تخصصی هستیم. رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران شرایط داروخانه 13 آبان را نامناسب دانست و ادامه داد: باید متخصصان رشته داروسازی در این داروخانه فعالیت کنند.
 وی با اعلام اینکه مرکزی راه اندازی شد تا مردم در مورد داروهای مصرفی سوالات خود را مطرح و مشاوره لازم را دریافت کنند، بیان داشت: شماره 1490 از ساعت 8 صبح تا 4 عصر پاسخگوی سوالات عموم در زمینه تخصصی دارو است.
جان بابایی با اعلام اینکه معاون غذا و دارو کشور از تثبیت قیمت دارو خبر داد، یادآور شد: دولت برای یکسان سازی قیمت تلاش می کند. قائم مقام وزیر بهداشت در مازندران 92 درصد بودجه دانشگاه علوم پزشکی مازندران را در حوزه جاری دانست و ادامه داد: 8 درصد بودجه دانشگاه برای سایر موارد اختصاص می یابد.
وی افزود: برای ارائه خدمات مردمی اعتبار جداگانه ای به صورت سالانه به دانشگاه علوم پزشکی تزریق می شود. جان بابایی از فعالیت یک هزار و 120 خانه بهداشت، 300 مرکز، 10 دانشکده، 400 عضو هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی بیش از 17 هزار پرسنل دارد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بودجه کل دانشگاه را حدود 600 میلیارد تومان عنوان کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴