تاریخ انتشاردوشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳
کد مطلب : ۴۲۲۷۵
حسین شهیدی سپس به همکاری ها با همایون کاتوزیان پرداخت و در ادامه تمایلاتش در عرصه رسانه کتاب «روزنامه در ایران: از رسالت تا حرفه» را که تجدیدنظری بر رساله دکترایش بود منتشر کرد تا از این طریق به «رسالت» خود در حوزه روزنامه نگاری در ایران و «پیروانش» ادامه دهد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از جوان آنلاین،  روزنامه شرق امروز یادداشتی را به قلم «همایون کاتوزیان» منتشر کرده است که برای «حسین شهیدی» سوگواری می کند. کاتوزیان در ابتدای این یادداشت مدت درمان و نوع بیماری های این شخص را به تصویر کشیده است و با اوصافی همچون «شکستن قلم و مردن سخن» بی اختیار به سراغ شعر «مسعود سعد سلمان» برای دوست شاعرش «سید حسن غزنوی» رفته است: بر توام ای حسین دل سوزد / که چو تو هیچ غمگسار نداشت ... ز آن اجل اختیار جان تو کرد / که به از جانت اختیار نداشت..
کاتوزیان با تاکید بر اینکه اهل تعارف نیست و زبان مبالغه ندارد «که این خود برای یک ایرانی نقض بزرگی است»، گفت: پس از 30 سال آشنایی با وی شهادت می دهم که «هیچ نقطه ضعفی در او ندیدم: جدی، مودب، فروتن، در عین تنگدستی سخاوتنمد، دانشور، دست و پا به خیز، خوش برخورد ولی اصولی. هر چه بگویم کم گفته ام.»

همه این اوصاف نظری شخصی است که آقای کاتوزیان آن را تجربه کرده است. روزنامه شرق نیز به دنبال عادی سازی این روند و مخاطب پذیری این جریان (در محدوده مخاطبان خود) برای غسل تعمید اندیشه هایی از این دست است تا برای استفاده از تفکرات این‌چنینی پلی زده باشد. به خصوص قسمت همکاری حسین شهیدی با «سرویس جهانی بی بی سی» را.

کاتوزیان در یادداشت کوتاه خود آورده است:‌ «حسین پس از 20 سال مدام که برای سرویس جهانی بی بی سی کار کرد و بیشتر آن سال ها مدیر کارآموزی کارمندان جوان از هر ملیتی بود، از شغلش اسعفا کرد و با دست تنگ دانشجوی دکترای دانشگاه آکسفورد شد.»

حسین شهیدی سپس به همکاری ها با همایون کاتوزیان پرداخت و در ادامه تمایلاتش در عرصه رسانه کتاب «روزنامه در ایران: از رسالت تا حرفه» را که تجدیدنظری بر رساله دکترایش بود منتشر کرد تا از این طریق به «رسالت» خود در حوزه روزنامه نگاری در ایران و «پیروانش» ادامه دهد. رسالتی که آن را به مدت 20 سال به خبرنگاران بی بی سی آموخت تا درخصوص ایران قلم گسترانی کنند.

روزنامه شرق امروز با انتشار این یادداشت از زبان همایون کاتوزیان «رسالت» حسین شهیدی را گرامی داشته است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴