تاریخ انتشاريکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۷
کد مطلب : ۴۲۲۰۰
رئیس سازمان تأمین اجتماعی در اتاق بازرگانی ایران از پرداخت افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران از فروردین ۹۳ و نیز به روز شدن پرداخت مطالبات مراکز درمانی و داروخانه‌ها خبر داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،سیدتقی نوربخش رئیس سازمان تأمین اجتماعی صبح امروز در جمع رؤسای اتاق‌های بازرگانی ۱۷ استان که در محل اتاق بازرگانی ایران تشکیل شد، حضور یافت و در ارتباط با مسائل بنگاه‌های اقتصادی، نحوه وصول مطالبات و رسیدگی سازمان تأمین اجتماعی به کارگران بحث و تبادل‌نظر شد.

همچنین با توجه به رکود تورمی و شرایط نامطلوب بنگاه‌های اقتصادی، به روز شدن پرداخت‌های ماهانه و همچنین بحث گواهی تأمین اجتماعی به عنوان یکی از پیش‌ شرط‌های صدور کارت بازرگانی که به اعتقاد اعضای اتاق بازرگانی ایران یکی از موانع در روند صدور کارت بازرگانی است نیز صحبت‌هایی به میان آمد.

مطالبه شرکت‌های پیمانکاری از تأمین اجتماعی و اینکه دولت نباید رقیب بخش خصوصی باشد، از دیگر نکاتی بود که نوربخش به آن پاسخ داد.

در ادامه این نشست، رئیس سازمان تأمین اجتماعی در جمع خبرنگاران حضور یافت و گفت: معتقدیم تأمین اجتماعی مانند همه جای دنیا عامل توسعه و نه مانع آن است و اگر تأمین اجتماعی بتواند در ایجاد فضای کسب و کار و حل مشکلات پیش برود، شاهد بسیاری از مسائل این چنینی نخواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی طی سالهای اخیر با چالش‌هایی روبه‌رو بوده که در عملکرد آن تأثیرگذار بوده است، افزود: امسال برای نخستین بار افزایش حقوق و دستمزد بازنشستگان و مستمری بگیران را طی چند روز اخیر در فروردین ماه پرداخت کردیم، در حالی که سالهای گذشته بین خرداد تا مرداد ماه باید پرداخت می‌شد.

رئیس سازمان تأمین اجتماعی همچنین از به روز کردن مطالبات داروخانه‌ها و مراکز درمانی تا پایان اسفند ماه خبر داد و گفت: پایان سال گذشته تمام این مطالبات را به روز کرده‌ایم و از آنجایی که بودجه تأمین اجتماعی امسال از ۶۶۰۰ میلیارد تومان به ۱۱ هزار میلیارد تومان رسیده، امیدواریم در سال جدید بتوانیم کارهای بهتری در این راستا انجام دهیم.

به گفته نوربخش اگر چه در بودجه سال ۹۲ با کسری ۵ هزار میلیارد تومانی روبه‌رو بودیم اما توانستیم این کسری را بدون فروش اموال جبران کنیم.

وی همچنین از توسعه مراکز درمانی تأمین اجتماعی در سال جدید خبر داد و گفت: اگر چه اکنون حدود ۸۰ بیمارستان در سراسر کشور و ۳۰۰ مرکز درمانی سرپایی به صورت پراکنده تامین اجتماعی وجود دارد، اما بقیه ارائه خدماتمان به صورت خرید خدمات پزشکی و برای توزیع عادلانه درمان باید شبکه ارجاع داخلی ایجاد کنیم، تا افراد در نقاط دور افتاده نیز مشابه فردی که در تهران زندگی می‌کند، از این امکانات برخوردار شود.

رئیس سازمان تأمین اجتماعی افزایش اعتبار دفترچه‌های بیمه را یکی دیگر از سرفصل‌های کاری تأمین اجتماعی در سال جدید عنوان کرد و گفت: پرداخت به موقع مطالبات داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها در این میان بسیار نقش دارد و با رشد ۳۸ درصدی بودجه تأمین اجتماعی و افزایش ۴۴ درصدی سرانه امیدواریم که این مسئله بهبود یابد.

نوربخش در پاسخ به خبرنگار فارس، مبنی بر اینکه تأمین اجتماعی و پوشش بیمه‌ای همواره پای ثابت ارائه خدمات درمانی خوب به مردم و ایجاد طرح‌های کلان است و تأمین اجتماعی چه تصمیمی برای افزایش پوشش بیمه‌ای در برخی خدمات دارد ، گفت: پس از ابلاغ سیاست‌های کلی نظام سلامت از سوی مقام معظم رهبری کمیته عملیاتی در تأمین اجتماعی ایجاد کرده‌ایم و بنا داریم، تا در بودجه و برنامه سال ۹۳ بر همین اساس بازنگری کنیم و اگر چه مبنای افزایش سرانه و تعرفه‌ها افزایش حقوق و دستمزد است، امسال علیرغم افزایش ۲۵ درصدی حقوق و دستمزد در افزایش ۴۴ درصدی سرانه شرکت کردیم و قطعاً سطح پوشش خدمات تأمین اجتماعی با کیفیت بهتری اجرا خواهد شد.

وی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس، مبنی بر اینکه گفته می‌شود تأمین اجتماعی تمایل چندانی برای ادغام در سازمان بیمه سلامت و یکپارچه شدن بیمه‌ها به دلایلی ندارد، گفت: با توجه به تعهداتی که بیمه‌های پایه دارند طبیعتا فضایی برای رقابتی شدن بیمه‌های خدمات درمانی باید وجود داشته باشد و معتقدیم بیش از اینکه تغییرات سخت‌افزاری برطرف کننده مشکلات مردم باشد، باید به مشکلات نگاه نرم‌افزاری داشته باشیم.

نوربخش همچنین در مورد قطع شدن بیمه خبرنگاران و صندوق هنرمندان و خبرنگاران گفت: با تغییر مدیریت در این صندوق یک مبلغ کلان بدهی وجود دارد و به محض آنکه سهم پرداخت شود، روند ادامه خواهد یافت، البته بیمه افرادی که قبلاً در این صندوق عضو شده‌اند، قطع نشده و فقط افراد جدید پذیرش نمی‌شوند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴