تاریخ انتشارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸
کد مطلب : ۴۲۱۰۰
رئیس اداره پست بابل گفت: ترافیک مرسولات وارده این شهرستان در سال قبل، 9ه میلیون و816 هزارو 760 مرسوله بوده، ضمن اینکه تعداد 9 میلیون و215 هزار و890 مرسوله قبول و به سایر نقاط کشور ارسال شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،مهرزاد رضوانی در گفتگو با مهر در بابل اظهار داشت: اداره پست یک بنگاه خدماتی بوده که در شبکه اقتصادی کشور براساس تقسیم کار  مشخص اقدام به وصول وایصال مرسولات می کند.
وی بیان داشت: شرکت پست سازمانی است که خدماتی با وظایف مشخص وبراساس تعرفه های تعیین شده براساس مصوبه شورای اقتصادی  به میزان سهمی  از ترافیک تولید شده در جامعه اقدام به جذب ترافیک وبه تبع آن درآمد می کند و از منابع درآمدی خود موظف به پوشش هزینه های خودی است.
رضوانی  با اشاره به اینکه اداره پست با دومقوله ترافیک ودرآمد از یک طرف وهزینه ها از طرف دیگر روبرو است متذکرشد: اصولا میزان ترافیک در جوامع و حتی شهرها واستانهای مختلف متناسب با شرایط اقتصادی, اجتماعی و فرهنگی متفاوت است.
این مسئول اذعان داشت: شرکت پست همواره می کوشد با ارائه خدمات نوین ومتنوع از ترددهای غیر ضرور بکاهد و فرهنگ مکاتبه را جایگزین مراجعه نماید که این اقدامات در تسهیل  برقراری ارتباطات وکاهش میزان ترافیک و آلودگی محیط زیست را موجب خواهد شد.
رضوانی همچنین به وضعیت واحدها ونقاط پستی اداره پست شهرستان بابل تا پایان سال 92 اشاره  کرد وافزود: واحد دولتی شهری ما هشت مورد, واحد غیر دولتی ما 50 مورد شهری و100  مورد روستائی, واحد صندوق شخصی 21 مورد شهری و47 مورد روستائی، جمع کل نقاط تماس 79 مورد شهری و 147مورد روستائی و تعداد صندوق شخصی نیز هزار و 850 مورد شهری است.
این مسئول از فعالیت 152 پرسنل  در اداره پست شهرستان بابل خبرداد و خاطرنشان کرد: وضعیت نیروی انسانی اداره پست شهرستان بابل تا پایان سال 92 به ترتیب دونفر  با مدرک فوق لیسانس,13نفر لیسانس,پنج نفر فوق دیپلم و 132 نفر دیپلم هستند.
وی گفت: همچنین وضعیت نیروی انسانی به تفکیک نوع استخدام تا پایان سال 92 به صورت 29 نفر رسمی, شش نفر پیمانی,19نفر قراردادی و 98 نفر کارمزدی هستند.
90 درصد اماکن شهری کدپستی دارند
رضوانی کد گذاری وکد پستی را ازدیگر برنامه های مهم اداره پست برشمرد و خاطرنشان کرد: با نصب کد پستی 10 رقمی  درسطح شهرها وروستاهای شهرستان بابل حجم اماکنی که دارای کد پستی  هستند در سطح شهر 90 درصد و در سطح روستاها 65 درصد است.
وی تصریح کرد: درراستای توسعه انجام امورنیابتی نیز اداره پست شهرستان بابل با ادارات، سازمانها و نهادها مرتبط با پست از جمله ادارات ثبت واسناد واملاک،دادگستری،محیط زیست،اداره برق، گاز، مخابرات، اداره کار و تعاون، شهرداری، ثبت احوال و تاکسیرانی  نیز قراردادی منعقد کرد.
رئیس اداره پست شهرستان بابل از راه اندازی سرویس پست ویژه خبرداد واظهارداشت: با راه اندازی سرویس پست ویژه  مرسولات قبول شده در سریع ترین زمان ممکن در سطح شهر دو ساعته، در سطح استان 12 ساعته ودر سطح مراکز استانهای کشور 24 ساعته توزیع می گردد.
این مسئول متذکرشد:اداره پست شهرستان بابل درراستای طرح هدفمندی مرحله دوم یارانه همزمان با سراسر کشور اقدام ارزنده ای برای اجرا هر چه بهتر این طرح برای کمک به سیاستهای دولت تدبیر وامید متناسب با توان وظرفیت موجود ارائه داده است.
رضوانی بیان داشت: با وجود فراخوان عمومی به همه دستگاه های مرتبط از جمله بهزیستی کمیته امداد،دفاتر پیشخوان پلیس 10+ ،اداره پست شهرستان بابل علاوه بر باجه مرکزی ،دفاتر تابعه وهمه دفاتر  ICT روستایی و دفاتر ارتباطی شهری  باتمام توان تا ساعت 20 شب  ودر صورت نیاز 24 ساعته در حال ارائه خدمت به همشهریان است.
رئیس اداره پست بابل خاطرنشان کرد: همچنین در روستاهای بالادست ومناطقی که دسترسی کمتری به اینترنت دارند با ایجاد واحد های سیار وجمع آوری فرم های تعیین شده وارد اطلاعات شده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴