تاریخ انتشارجمعه ۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
کد مطلب : ۴۱۴۹۶۲
وزیر اطلاعات نیجریه معتقد است اسلامگرایان افراطی نیجریه با مورد هدف قرار دادن مسیحیان، به تحریک برای ایجاد یک جنگ مذهبی دست می‌زنند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، به نقل از رویترز، وزیر اطلاعات نیجریه روز پنجشنبه اظهار کرد: گروه‌های شبه‌نظامی اسلامگرا در نیجریه با حمله و مورد هدف قرار دادن مسیحیان، سعی در ایجاد یک جنگ مذهبی در کشور دارند.
شورشیان اسلامگرای افراطی در نیجریه طی یک دهه گذشته حدود ۳۵ هزار نفر را به کام مرگ کشانده‌اند و حداقل دو میلیون نفر را از خانه‌هایشان آواره ساخته‌اند. این گروه‌ها ابتدا توسط بوکوحرام اداره می‌شدند و اخیراً توسط ولایت غرب آفریقای دولت اسلامی (ISWAP) تجمیع شده و به صورت یکپارچه عمل می‌کنند.
لای محمد - وزیر اطلاعات نیجریه - بیان کرد: گروه‌های شورشی در شمال شرقی این کشور اکنون «یک سیاست تعمدی و آگاهانه برای حمله به مسیحیان» اتخاذ کرده‌اند.
وی همچنین به خبرنگاران گفت: آنها به یک دلیل خاص مسیحیان را مورد هدف قرار می‌دهند و از روستاهای مسیحی‌نشین آغاز کرده‌اند. این اقدام به معنی ایجاد یک جنگ مذهبی و شکاف و تفرقه میان ملت و نیز به هرج و مرج کشیدن کشور است.
محمد تاکید کرد: دولت نیجریه برای مقابله با افراط گرایی و خشونت در منطقه جدی و مصمم بوده و به حمایت از مسیحیان و مسلمانان کشور متعهد است.
بر اساس این گزارش، تقریباً تمام جمعیت ۲۰۰ میلیون نفری نیجریه از مسلمانان ‌و مسیحیان تشکیل شده است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲