تاریخ انتشارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۳
کد مطلب : ۴۱۴۹۳
شاعر و نویسنده کودک ونوجوان کشور گفت: حذف مطبوعات کودک ونوجوان از سبد خانوار، توسعه فرهنگی در میان این نسل را با تهدید مواجه می کند.
۰
plusresetminus
حذف مطبوعات کودک ونوجوان از سبد خانوار، تهدید علیه توسعه فرهنگی است
به گزارش بلاغ،بیوک ملکی در گفتگو با کمیته اطلاع رسانی جشنواره ملی مطبوعات، خبر گزاریها و رسانه های مجازی کودک و نوجوان اظهار کرد: تغییر ذائقه کودکان از 15 سال به 2 سال باعث می شود که نوع نوشتار و شعر و داستان گفتن برای مخاطب کودک و نوجوان امروز با کودکان دیروز متفاوت شود.
وی در خصوص علت اساسی این تغییر ذائقه گفت:گسترش علم و رسانه های گوناگون عامل اساسی در تغییر ذائقه به شمار می آید.
وی بیان کرد:کسی که کار مطبوعات برای کودک و نوجوان انجام می دهد باید متناسب روز و همگام با نیازهای واقعی کودک و نوجوان پیش رود.
این نویسنده کودک و نوجوان به خانواده ها توصیه کرد مطبوعات اختصاصی کودک و نوجوان را برای افزایش علم و آگاهی کودک و نوجوان خود در سبد خانواده قرار دهند.
ملکی افزود:به روز نبودن برخی از مجلات حوزه کودک و نوجوان هم یکی از علل کم رغبتی برای خرید آن است.
وی خاطرنشان کرد:وجود برخی محدودیت ها در مطبوعات کودک و نوجوان و اعمال نظر نهادهای دولتی که از مجلات حمایت مالی می کننددر برخی موارد باعث ارائه آثار کم کیفیت می شود.
خاطر نشان می شود؛یازدهمین جشنواره و نمایشگاه ملی مطبوعات، خبرگزاری ها و رسانه های مجازی کودک ونوجوان 1تا 4 اردیبهشت سال جاری به میزبانی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران در ساری برگزار می شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴