تاریخ انتشارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۹
کد مطلب : ۴۱۴۹۲
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با توجه به برگزاری جشنواره مطبوعات کودک و نوجوان در مازندران گفت: سهم کودکان و نوجوانان را در مطبوعات کشور افزایش دهیم.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از کمیته اطلاع رسانی جشنواره ملی مطبوعات، خبرگزاری ها و رسانه های مجازی کودک و نوجوان، محمد دامادی اظهار کرد: همان اندازه که برگزاری همایش سرمایه گذاران در استان فرصت خوبی برای پیشرفت بوده و سبب آشنایی سرمایه گذاران با پتانسیل و شناخت آداب و رسوم مردم می شود، برگزاری جشنواره ملی مطبوعات، خبرگزاری ها و رسانه های مجازی کودک و نوجوان نیز می تواند دستاورد های بسیاری در حوزه کودک و نوجوان فراهم آورد.
وی  با اشاره به اینکه  استفاده مناسب از فضای جشنواره لازم است، افزود: برگزاری این جشنواره سبب می شود تا خلاقیت کودکان شناسایی وبه معرض نمایش گذاشته شود و با معرفی آثار برتر زمینه معرفی در سطح ملی نیز به وجود می آید.
دامادی با بیان اینکه جامعه رشد نخواهد کرد مگر اینکه از دوران کودکی فرزندان خود را متناسب با هنجارهای آن پرورش دهیم، افزود: فرزندان، سرمایه های انسانی جامعه هستند که باید از سنین پایین در رشد و پرورش خلاقیت و استعدادهای آنان تلاش کنیم.
دامادی با انتقاد از اینکه در مطبوعات و رسانه های مجازی آن طور که لازم بود به حوزه کودکان پرداخته نشده است، افزود: اگر در نشریات ستون و صفحه ای نیز به کودکان اختصاص داده شود، در توجه این قشر به مطبوعات تاثیر خواهد داشت.
وی تصریح کرد: مسلما کودکان با خرید روزنامه یا مجله ای که مطالبی درباره علاقمندی های آنان نوشته شده، با نگاه به صفحات مختلف آن نسبت به مسائلی که برای رشد وپرورش آنها لازم است نیز آشنایی پیدا می کنند.
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری پیرامون اقتصاد و فرهنگ بیان کرد: در صورتی که ارتقای فرهنگی در جامعه پدید نیاید، به پیشرفت اقتصادی نیز نمی رسیم.
وی با بیان اینکه  تقویت فضای فرهنگی جامعه سبب شکل گیری  نسلی پویا در آینده می شود، افزود: رسانه های بیگانه در قالب برنامه های مختلف کودک سعی دارند فرهنگ خودرا به فرزندان ما القا کنند.
دامادی گفت: مسائل فرهنگی از دغدغه های امام خمینی (ره ) بود و لازم است در حوزه رسانه با توجه جدی به بخش کودک، بسترسازی مناسب برای شکل گیری شخصیت آنها نیز صورت گیرد.
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فعالیت در حوزه کودک و نوجوان در ظاهر آسان است ولی در اصل نیاز به کار سخت و کارشناسی دارد، افزود: مسولان فرهنگی باید در این حوزه خوب کار کنند تا ارزش های انقلاب اسلامی حفظ شود.
وی خاطرنشان کرد: همان طور که امام خمینی (ره) جوانان انقلابی و متعهد را پرورش دادند، امروز نیز باید نیروهای نخبه کشور پرورش یابد تا نسل ما حفظ شود.
یازدهمین جشنواره و نمایشگاه ملی مطبوعات، خبرگزاری ها و رسانه های مجازی کودک و نوجوان، یکم تا چهارم اردیبهشت امسال به میزبانی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران در ساری برگزار می شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴