تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۴۱۴۱۶۳
کودکان قرن بیست و یکم در تکنولوژی غوطه ور هستند و اغلب در فضای بیرون بازی نمی کنند. برای والدین ، آسان است که آنها را در خانه نگه دارند. با این وجود ، مزایای بی شماری برای بازی کردن در خارج از خانه وجود دارد که همه والدین باید در خاطر داشته باشند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، کودکان قرن بیست و یکم در تکنولوژی غوطه ور هستند و اغلب در فضای بیرون بازی نمی کنند. برای والدین ، آسان است که آنها را در خانه نگه دارند. با این وجود ، مزایای بی شماری برای بازی کردن در خارج از خانه وجود دارد که همه والدین باید در خاطر داشته باشند.
 بازی در زندگی کودکان ضروری است. با این حال ، تعداد بیشتری از کودکان در شهرها از بازی خارج از منزل دست می‌کشند. با انجام این کار ، آنها خود را از مزایایی که بازی کردن در خارج از خانه برای بدنشان دارد یعنی  سلامت جسمی ، روحی و سلامت عاطفی خود را محروم می کنند.

امروزه کودکان بیشتر وقت آزاد خود را صرف تماشای تلویزیون ، بازی های ویدئویی یا آنلاین می کنند. به علاوه ، والدین راحت تر هستند که بچه های آنها در خانه یا اتاق خود هستند. به این ترتیب ، آنها می توانند بدون هیچ گونه نظارتی بازی کنند. اما متأسفانه ، راحتی ما کودکان را از شادی بازی در فضای بیرون محروم کرده است.این به اعتیاد بچه ها به بازی های ویدئویی و سایر دستگاه های الکترونیکی اضافه می کند. این مسئله به طور طبیعی کودکان در شهرهای بزرگ را حتی بیشتر تحت تأثیر قرار می دهد.
نداشتن ارتباط با طبیعت در قرن بیست و یکم باعث شده است که روانشناسان در مورد وجود اختلال در نقص طبیعت صحبت کنند. این ناراحتی با مشکلاتی از قبیل عدم تمرکز ، بیش فعالی ، چاقی ، افسردگی و اضطراب همراه است. روش رفع این مشکل در واقع بسیار ساده است: فقط به کودکان اجازه دهید تا در طبیعت وقت خود را سپری کنند. عمل ساده تنفس هوای تازه ، خزیدن روی چمن ، دویدن در درختان ، بو کردن گل یا تماشای پرندگان. بسیار مهم است که کودکان بتوانند آن را تجربه کنند.
علاوه بر این ، بازی در فضای باز به آنها امکان آرامش  می دهد. این باعث افزایش مهارت توجه و تمرکز آنها می شود که برای انجام کار در مدرسه و زندگی بسیار مهم است.بازی در فضای باز برای کودکان و نوجوانان از همه سنین و حتی بزرگسالان عالی است.

لازم نیست صبر کنید تا بچه ها به اندازه کافی بزرگ شوند که در خارج از خانه بازی کنند. حتی  نوزادان نیز می توانند مانند بچه‌ها در بیرون از منزل بازی کنند. حتی اگر آنها خواب باشند! نوزادان می توانند از پیاده روی در پارک ، یک منطقه طبیعی یا باغ استفاده کنند.
بچه ها این احساسات دلپذیر را برای همیشه به یاد خواهند آورد. با بزرگ شدن ، کودکان دوست دارند در بیرون از منزل بازی کنند. آنها می توانند خورشید را ببینند ، نسیم را حس کنند ، بوها را بو کنند و صداهای طبیعت را بشنوند. طبیعت به آنها می خواهد با بسیاری از موقعیت ها و درس های جدید ارتباط برقرار کنند.
به نوبه خود ، والدین نیز از گذراندن وقت در طبیعت سود می برند. آن‌ها استرس را رها می کنند ، به مغزشان استراحت می دهند و لحظات شاد و سرگرم کننده را با خانواده خود به اشتراک می گذارند. بنابراین ، همه ما می توانیم پیوند عشق را که با فرزندان خود در هنگام بازی در خارج از خانه به اشتراک می‌گذاریم تقویت کنیم.
 
چرا برای کودکان بازی در فضای باز  مهم است؟
بازی‌هاای خارج از منزل برای نوزادان ، کودکان و نوجوانان فواید زیادی دارد. البته والدین باید مراقب آنها باشند تا آسیب نبینند. اگر کودکان قصد دارند در یک پارک بسیار بزرگ ، یک ساحل یا یک زمین بازی کنند ، باید آنها را نیز تماشا کنید تا گم نشوند.
حالا بهتر است نگاهی به مزایای بازی در فضای باز برای کودکان بیاندازید:
کودکان هنگام بازی ، احساس راحتی می کنند ، حتی اگر والدینشان در آن نزدیکی باشند. این با بازی در یک خانه کاملاً متفاوت است. بازی در خارج از منزل باعث پیشرفت جسمی می شود. بچه ها می توانند ورزش کنند ، دویدن ، پرش کنند و مهارت های جدیدی را پرورش دهند. فعالیت بدنی اضافی به آنها اجازه می دهد انرژی و تنش را آزاد کنند. بنابراین ، آنها بسیار آرام‌تر به خانه می آیند و می توانند بهتر بخوابند. همچنین می توان از چاقی کودک جلوگیری کرد ، زیرا هنگام بازی در خارج خانه مقدار زیادی از کالری‌ها به روش طبیعی و سالم می سوزند. به‌علاوه ، بازی در فضای باز باعث تخیل و خلاقیت می شود. کودکان بازی های جدیدی را اختراع می کنند و حتی ممکن است آنها را فقط با چند چوب یا سنگ درست کنند.
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲