تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳
کد مطلب : ۴۱۰۷۷۸
اگر به خانه یکی از مردم محلی ترکیه دعوت شدید آن را از دست ندهید و قبول کنید. هم صحبت شدن با آنها و نوشیدن یک فنجان قهوه ترک دلنشین در کنار باقلوای اصیل ترکی سفر شما به ترکیه را کامل می‌کند.
۰
plusresetminus
بایدها و نبایدهای سفر به ترکیه
مردم ترکیه
اگر به خانه یکی از مردم محلی ترکیه دعوت شدید آن را از دست ندهید و قبول کنید. هم صحبت شدن با آنها و نوشیدن یک فنجان قهوه ترک دلنشین در کنار باقلوای اصیل ترکی سفر شما به ترکیه را کامل می‌کند. مردم ترکیه به خون گرمی و خوش رویی معروف هستند، بنشینید و چند ساعتی را با آنها بگذرانید تا بینید چطور درس زندگی به شما می‌آموزند، اگر ترکی بلند نیستید و از ارتباط برقرار کردن با افراد خارجی واهمه دارید نگران نباشید، به راحتی می‌توانید چند کلمه ترکی استانبولی پرکاربرد را یاد گیرید و از آنها استفاده کنید.

مکان‌های دیدنی باستان شناسی و تاریخی ترکیه
ترکیه کشور پادشاهی‌ها و تمدن‌های زیادی بوده، ترکیه دارای مکان‌های باستان شناسی و تاریخی زیادیست که چشم‌ها را به خود خیره کرده است و بازدید کنندگان را به سفر به سال‌های دور دعوت می‌کند. از کاخ‌ها و زیباترین مساجد استانبول گرفته تا ویرانه‌های افسوس و شهرهای زیرزمینی کاپادوکیا، ترکیه کشوریست برای دوست داران تاریخ و علاقه مندان به باستان شناسی. تاریخ ترکیه را با سفر به مکان‌های دیدنی و تاریخی ترکیه حس کنید.

حمام ترکی سنتی ترکیه
 این حمام در تور ترکیه را در هیچ جایی از دنیا پیدا نخواهید کرد. بعد از گشت و گذار در ترکیه حتما به سراغ این حمام بروید. حمام کردن در حمام‌های سنتی ترکی چیزیست که تضمین می‌کنیم تنها در ترکیه چیزی اینچنین را خواهید دید. در طول سفر به ترکیه حتما سری به یکی از حمام‌های سنتی بزنید، لذت ریلکس کردن و حمامی دلنشین، بازی با کف را از دست ندهید. پس از یک روز شلوغ و بازدید از مکان‌های دیدنی ترکیه حتما به چنین جایی احتیاج دارید تا خود را برای ادامه سفر شارژ کنید و انرژی تازه بگیرید.

عتیقه‌های ارزشمند
به گزارش سفر باتو ، آن‌هایی که علاقه مند به جمع کردن عتیقه جات در کلکسیون خود هستند. ترکیه مناسب‌ترین مرکز عتیقه است. استانبول به دلیل داشتن تاریخی عمیق و غنی در این مورد مغازه‌های بسیار جالب و دیدنی دارد. یک موزه بسیار معروف در این شهر قرار دارد به نام موزه معصومیت که اولین موزه در جهان است که طبق یک رمان ساخته شده است؛ و آثاری که در این موزه به نمایش گذاشته شده است تاریخ نوستالژی این کشور را به نمایش می‌گذارد؛ و عتیقه‌ها متعلق به سال ۱۹۷۰ می‌باشند.

معماری برجسته و قابل توجه ترکیه
معماری استفاده شده در شهر استانبول و شهرهای دیگر دیدگاه شما را واقعا عوض خواهد کرد. در طول سفر به ترکیه، به کلیساهای تاریخی، عمارت های آبشار ساخته شده توسط مهاجران اروپایی و مسجد بزرگ قصر و کاخ‌ها و خانه‌های سنگی ساخته شده توسط امپراتوری آناتولی سابق توجه کنید. محدوده معماری ترکیه واقعا قابل توجه است و برای توریستان ترکیه برای آنهایی که در رشته معماری تحصیل می‌کنند شانسی عالی برای الهام گرفتن از این معماری‌هاست.

سواحل بی نظیر ترکیه
بدروم و کوش آداسی از سواحل بسیار زیبا و دیدنی ترکیه هستند که شما می‌توانید دو یا سه روز از سفرتان به ترکیه را به این مقاصد اختصاص دهید. در کناراین سواحل شما خاطره انگیز ترین ساعات سفرتان را مشاهده می کنید.

شگفتی‌های بی نظیر ناشناخته ترکیه
درست به تعداد مکان‌های تاریخی معروف، ترکیه دارای مکان‌ها و دیدنی‌های تاریخی دور افتاده است که کمتر کسی از وجود آنها مطلع است. حتی خرابه‌های شهر قرون وسطی ارمنی و قبر پادشاهان در نمروت جذاب و دیدنی است.  تور ترابزون ارزان را از دشت ندهید.
نبایدها در سفر به ترکیه
 
از کرایه تاکسی‌های بدون لگو خودداری کنید
رانندگان تاکسی در ترکیه اغلب دوست دارند که با دریافت کرایه اضافی بر سر توریستان کلاه بگذارند و این کار را یا با متر سنج دستکاری شده انجام می‌دهند و یا با طولانی کردن راه، اما نگران نباشید شما می‌توانید از این کلاه برداری‌ها در امان بمانید، برای فرار از شیادی‌های برخی از رانندگان تاکسی توجه کنید که تنها از تاکسی‌های ایستگاه تاکسی ترکیه، ماشین کرایه کنید تاکسی‌های مجاز علامت تاکسی بر روی در و سقف تاکسی را دارا می‌باشند. علاوه بر این می‌توانید برنامه بی تاکسی ترکیه را نصب کنید تا هر زمان در هر کجا که می‌خواهید
تاکسی قابل اعتماد کرایه کنید.

زمانی که در رژیم غذایی هستید به ترکیه سفر نکنید
غذاهای ترکیه فوق العاده اند، واقعا زمانی که در رژیم غذایی خاصی هستید سفر کردن به ترکیه اشتباه است. در طول سفر در هرکجا غذاهای خوش رنگ و خوش بویی را در سرتاسر شهر خواهید دید که روی برگرداندن به آنها کاری بسیار مشکل است. از انواع کباب‌های خوش طعم و لذیذ گرفته تا غذاهای دریایی تازه، آب نبات‌های فوق العاده تا دسرهای شیری خوشمزه، در طول سفر به ترکیه حتما می‌خواهید از همه چیز بدون احساس گناه بچشید و امتحان کنید.

هنگام بازدید از مساجد لباس مناسب بر تن کنید
درست است که شما مسافر توریستی خارجی این کشور هستید، اما احترام گذاشتن و توجه کردن به آداب و مذهب ترکیه، شما را نزد اهالی این کشور به فردی قابل احترام تر تبدیل می‌کند. از این رو، پیش از اینکه به بازدید از مساجد تاریخی ترکیه بروید، به لباس خود نگاهی بیاندازید و لباسی پوشیده برای بازدید انتخاب کنید. از پوشیدن لباس بی آستین خودداری کنید. اینگونه احساس بهتری به هنگام بازدید خواهید داشت تا اینکه نقش یک توریست بی توجه و بی ادب را بازی کنید.
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴