تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۷
کد مطلب : ۴۱۰۷۷۶
یکی از بزرگترین موزه‌های جهان موزه لوور در پاریس است. این موزه سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جلب می کند. در این مکان آثار تاریخی و هنری بسیاری یافت می شود.
۰
plusresetminus
آشنایی با موزه لوور پاریس در اروپا
یکی از بزرگترین موزه‌های جهان موزه لوور در پاریس است. این موزه سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جلب می کند. در این مکان آثار تاریخی و هنری بسیاری یافت می شود. موزه لوور پاریس را می توان پربازدیترین موزه جهان نامید که در طول سال جمعیتی در حدود 8 میلیون نفر بازدید کننده دارد. این مکان با مساحت 72000 متر مربع و 35000 اثر تارخی پذیرای بازدید‌کنندگان از سرتا سر جهان است.

چگونگی دسترسی به موزه لوور
برای رفتن به موزه لوور در تور اروپا شما می توانید از خط مترواستفاده کنید و در ایستگاه کاخ سلطنتی از قطار پیاده شده و با عبور از زیرزمینی که مرکز خرید کاروسل است، خیلی راحت و آسان به این موزه راه یابید. در صورتی که قصد سفر با خودرو شخصی را دارید می توانید از ورودی خیابان ژنرال لومونیر وارد پارکینگ زیرزمینی آن شوید و از این پارکینگ استفاده کنید.

ورودی‌های موزه لوور
موزه لوور بر اساس مقاله سایت سفر باتو ، دارای چهار ورودی است : ورودی هرم شیشه ای، ورودی درگاه شیرها، ورودی گالری کاروسال و ورودی دالان ریشلیو. برای تهیه بلیط باید به باجه بلیط فروشی که در زیر هرم شیشه ای است مراجعه بنمایید. شما می توانید از طریق اینترنت نیز بلیط خود را به صورت آنلاین تهیه کنید.اگر افراد معلول می خواهند از این موزه دیدن کنند باید از ورودی گالری کاروسل و یا ورودی هرم شیشه ای استفاده نمایند.

ساعت بازدید و قیمت بلیط آن
زمان بازدید از موزه لوور همه روزه از ساعت 9 صبح الی 6 عصر است به استثنای روزهای جمعه و چهارشنبه که تا 9:45 دقیقه پذیرای بازدیدکننگان است. شما در روزهای تعطیل به غیر از 25 دسامبر و 8 و 1 مه و همچنین 1 ژانویه می توانید از این موزه دیدن کنید. قیمت های بلیط بازدید از این موزه اگر به صورت حضوری باشد 15 یورو و اگر به صورت اینترنتی بلیط را تهیه کرده باشید 17 یورو است.

زمان مناسب برای بازدید از موزه
موزه لوور در تمام فصل‌ها دارای بازدیدکنندگان فروانی است ولی این موزه در فصل تابستان از بازدید بیشتری برخوردار می شود. شلوغ ترین ساعات بازدید بین ساعات 11 صبح تا 4 عصر است بنابر این بهترین ساعت ورود به موزه صبح زود است و یا چهارشنبه و جمعه در طول شب نیز از ساعاتی است که راحت تر می توانید از موزه دیدن کنید. ساعات بازدید از این موزه و گالری های آن متفاوت است پس باید قبل از آمدن به موزه از باز بودن گالری مورد نظر خود مطمئن شوید.

تقسیم بندی آثار موزه لوور
اگر بخواهیم آثار و اشیاء موجود در موزه را تقسیم بندی کنیم می توان آنها را به 8 بخش مجزا تقسیم کرد که عبارتند از : آثار چاپی، اشیاء عتیقه مصری، هنرهای تزئینی و نقاشی، آثار شرق نزدیک، تندیس ها و نقاشی ها، آثار یونان باستان، هنر اسلامی، آثار یونان باستان.

آثار متعلق به ایران باستان

در بین آثار دیدنی و تاریخی  موزه لوور پاریس آثار با ارزشی یافت می شود که توجه چندانی به آنها نشده است از آن جمله می توان به اشیاء قیمتی از ایران اشاره کرد این آثار دارای ارزش فوق العاده زیادی هستند. موزه های بسیاری نیز در تور روسیه برای گردشگران سفر به این کشور وجود دارد.

معرفی معروفترین آثار موجود در موزه
در میان آثار موجود در موزه، آثارمهمتری  وجود دارد که به معرفی بعضی از آنها می پردازیم. از جمله این آثار عبارتند از : لوح حمورابی، مونالیزا، ونوس میلو، نقاشی تاج گذاری ناپلئون، مجسمه بالدار پیروزی ساموتراس،نقاشی آزادی هدایتگر مردم، مجسمه گاو بال دار با سر انسان و مجسمه ابوالهول .

امنیت موزه
با حملات تروریستی که در چند سال اخیر اتفاق افتاد ماموران امنیتی زیادی در ورودی های این موزه ایستاده اند و از آنجا محافظت می کنند که این امر خود مسیر ورود به موزه را طولانی‌تر کرده است.  در هنگام بازدید از آثار مراقب کیف های شخصی خود باشید زیرا در آنجا جیب بر ها از موقعیت و شلوغی استفاده کرده و جیب شما را می زنند.

ویژگی‌های موزه لوور پاریس
اگر بخواهیم به موزه لورر نگاهی کوتاه و گذرا داشته باشیم می توانیم بگوییم که آن در کرانه شمالی رود سن و منطقه یک در پاریس است. این موزه ورودی های زیادیدارد که تعداد آنها به چهار ورودی می رسد.
دارای ایستگاه مترو است که رفت و آمد را راحت تر کرده. برای حمل و نقل آسان دارای خطوط اتوبوسرانی است. این موزه در همه روزهای سال به جز25 دسامبر، اول و هشتم مه و اول ژانویه برای بازدید کنندگان باز است. کافه ای در آنجا وجود دارد به نام کافه دنون که از ساعت 9:30  صبح تا 5 عصر آغاز به کار می کند. در اولین شنبه هر ماه بازدید از موزه رایگان است. اگر قصد خرید کتاب یا محصولات فرهنگی را داشته باشید به تالار ناپلئون بروید که در زیر هرم شیشه ای قراردارد. در ابتدای خیابان ریوولی مرکز خریدی وجود دارد که می توانید مایحتاج و یا هدیه‌هایی را برای دوستان و عزیزان خود از آنجا تهیه نمایید.
 
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴