تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۴۱۰۷۷۵
کوش آداسی ترکیه از برترین مقاصد گردشگران است که نوار ساحلی دریای اژه قرار دارد و هم چنین یکی از پرطرفدارترین بنادر کشتی‌های کروز در سواحل دریای مدیترانه است
۰
plusresetminus
دیدنیهای کوش آداسی – ترکیه
این شهر زیبا و توریستی از برترین مقاصد گردشگران است که نوار ساحلی دریای اژه قرار دارد و هم چنین یکی از پرطرفدارترین بنادر کشتی‌های کروز در سواحل دریای مدیترانه است.این شهر جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد و همه ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. با دیدنی های کوش آداسی آشنا شوید.
این شهر ساحلی با طبیعت بسیار دل انگیز و ساحل آرام  و آفتاب گرم مسافران زیادی را بر دل خود کشیده است و همچنین تفریحات آبی بیشمار و مراکز خرید فراوان مورد توجه  اقشار مختلف می باشد . طی چند دهه‌ی گذشته، تفریحات کوش آداسی به یکی از بخش های بسیار محبوب سفر، به خصوص برای اروپایی‌ها در گذراندن تعطیلات تبدیل شده است.
هتل‌ها در سراسر ساحل این شهر پراکنده شده‌اند و سواحل در فصول اوج سفر مملو از گردشگران می‌شود؛ اما همه اینها بخشی از دیدنیهای شهر است  . این شهر از نظر تاریخی نیزبسیار غنی است و آثار باستانی با عظمتی در آن قرار دارد .
 
جزیره کبوتر
 این جزیره یادگاری از بقایای یک قلعه در دوره بیزانس است . و در نزدیکی کوش‌آدسی، گذرگاهی ۳۵۰ متری شما را به جزیره‌ی می‌رساند .قلعه کبرتر  متعلق به قرن ۱۳ میلادی و بر روی صخره‌های سنگی قرار دارد که بعدها به اقامتگاه دزدان دریایی تبدیل گردید . 
این جزیره‌ی کوچک و دوست داشتنی با داشتن کافه های دل انگیز بهترین مکان برای سپری کردن یک عصر رویایی و تماشای غروب است.

منطقه بندرگاه
 بسیاری از جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی در آفر تور کوش آداسی در منطقه‌ی بندرگاه تاسیس شده‌اند. و همه ساله گردشگران بیشماری به این منطقه می آیند . در جنوب غربی آن میتوان دیوار های باقی مانده از دروازه های شهر قدیمی را و همچینین خانه‌های چوبی قرن ۱۹ را مشاهده نمود که به سبک معمول و سنتی این منطقه ساخته شده است. کاروانسرای (Kervansaray) این منطقه در سال ۱۶۱۸ توسط ازوک محمود پاشا ساخته شده است. نمای آن در سال ۱۹۶۰ بازسازی شد و از سال ۱۹۶۷ به عنوان هتل کلاب کاروانسرای کار می‌کند.
بازاری بزرگ روبروی بندرگاه قرار دارد که حین گشت گذار در آن میتوانید سو غاتی بخرید و یا در کنار آن چای و باقلوا نوش جان کنید
ساحل بانوان
این ساحل یکی از پرطرفدارترین خط ساحلی در اطراف کوش آداسی  است. این ساحل علاوه بر تفریحات آبی متعدد رستورانها و کافه های زیادی دارد .

Priene پراین 
 این مکان تاریخی ویرانه‌های شهر هلیستی  بوده و زمانی بعنوان لنگر گاه  پر از تاجر و محل معاملات تجاری شهر به حساب می آمد و مسدود شدن رودخانه‌ی  میندر با لجن و گل و لای، دلیل ویرانی  و خالی از سکنه شدن آن در قرن دوم میلادی بود. این مکان تاریخی با کوههای صخره ای اطراف خود دارای طبیعتی بسیار دل انگیز است و اکنون یکی ز جاذبه های دیدنی شهر است .
مهم‌ترین جاذبه‌ی این منطقه معبد آتنا است که معماری آن به سبک کلاسیک یونان طراحی شده است. این منطقه  تئاتری با ظرفیت  ۶۵۰۰ نفری هم دارد که به‌خوبی حفظ شده است و بازدید از آن بسیار دیدنی خواهد بود .
 
 
میلتوس
   یکی دیگر از شهرهای بندری بزرگ دوران هلنیست است  که قدمت آن به دوران یونان باستان بر می گردد که بعدها توسط خود یونانی ها بازسازی گردید. و چون این شهر مانند پراین در لجن و گل و لای فرو نرفت، زندگی و سکونت مردم تا دوران سلجوقی در قرن ۱۴ در آن ادامه یافت. هنگام بازدید از آن دیدن مناظر ساحل و دریا و قدم زدن در آن بسیار زیبا و دل انگیز خواهد بود.
همجنین در سمت شرقی آن، بقایای معبد آپولو و دیگر بناهای تاریخی مانند کاروانسرای سلجوقی و ویرانه‌های شهر باستانی یونانی-رومی قابل مشاهده است .همینطور موزه‌ی بسیار جالبی از تاریخ میلتوس و Priene وجود دارد که می‌توانید با بازدید از آن، به طور کامل با تاریخ و هر آنچه بر سر این منطقه آمده، آشنا شوید. با خرید تور مارماریس ارزان از سایت سفر باتو تعطیلات رویایی رو سپری کنید.

معبد دیدایما
 معبد دیدایما دومین معبد در دوران باستان است و مرکز مذهبی در دوران هلنیست است . معبد دیدایما که از مهم‌ترین معابد آن دوران بود، هنوز هم مورد توجه علاقمندان به تاریخ  و باستان شناسان است . در اینجا ستون‌های بلند معبد آپولو (که زمانی تعداد آن‌ها ۱۲۲ ستون بود)، قدبرافراشته‌اند و می‌توان آن را یکی از بهترین نمونه‌های معابد یونانی در ترکیه خواند که به‌خوبی حفظ شده است.
معبد دیدایما در دوران  باستان، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود و می‌توان گفت بعد از معبد دلفی، مهم‌ترین معبد آن زمان به شمار می‌رفت. در دوران حکومت کنستانتین بزرگ و تغییر آیین او به مسیحیت بود که دیدایما به مرور زمان اهمیت پیشین خود را از دست داد.
روستای کیرازلی
 اگر از علاقمندان به بازدید از مناطق محلی و دیدن زندگی بومیان و روستاییان هستید روستای شگفت‌انگیز کیرازلی که پر است از باغات میوه و زمین‌های پوشیده از درختان انگور بهترین محل برای گشت و گذار شماست . اینجا محل بسیار مناسبی برای گذراندن یک بعدازظهر آرام در کوچه پس کوچه‌ها و خیابان‌هایی است که خانه‌های سنتی و روستایی به رنگ سفید دارد و می‌توانید زندگی روستایی پر از آرامش در ترکیه را برای یک روز هم که شده، تجربه کنید. در روستای کیرازلی چند کافه و رستوران بسیار دوست‌داشتنی وجود دارد که می‌توانید چند ساعتی را به دور از هیاهوی شهر، در آنجا سپری کنید همچنین هر شنبه کشاورزان محصولات باغی خود را در بازار های محلی می فروشند. پیشنهاد ما رزرو تور بدروم از آيانسهای معتبر است.

شبه جزیره دیلک (Dilek)
 شبه جزیره‌ی دیلک با مناطق جنگلی و کوهستان های باشکوه و چشم‌اندازهای ساحلی یکی از پر بازدید ترین مناطق شهر است. این شبه جزیره، یک پارک ملی است که در ۲۶ کیلومتری کوش آداسی قرار دارد و می‌تواند یک روز پر آرامش را برایتان رقم بزند. در این شبه جزیره چندین ساحل برای شنا و گرفتن حمام آفتاب وجود دارد . همچنین گشت و گذار در این منطقه فرصت مناسبی را برای پیاده‌روی در مسیرهای جنگلی برای شما فراهم  خواهد کرد . اینجا همان جایی است که گردشگران عاشق طبیعت باید بروند تا از مناظر طبیعی بکر و شگفت‌انگیز لذت برده و از شهر و هیاهوی آن دور شوند.
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴