کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چرایی توقف پروژه رفع ترافیک شهری در رامسر:

سرنوشت نامعلوم کمربندی قائمیه رامسر + فیلم

26 آذر 1398 ساعت 12:15

آنچه در پروژه کمربندی 16 متری قائمیه رامسر همانند بسیاری دیگر از پروژه های اتفاق افتاد توقف آن از سال ۹۶ و پس از تغییر در مدیریت شهری بود که کماکان نیز سرنوشت نامعلومی در بهره برداری آن وجود دارد.


به گزارش بلاغ، کمربندی 16 متری قائمیه، پروژه ای در قالب طرح تفصیلی که شروع آن در سال ۹۲ و در زمان تصدی نصرت الله کوزگر شهردار وقت رامسر آغاز شد

هدف این خیابان که واژه کمربندی نیز به آن اطلاق شده، کاستن بار ترافیکی در دو تقاطع مهم رامسر یعنی چهارراه بسیج و دادگستری بیان شده است.

این خیابان ابتدا قرار بود از کوچه شهید الموتی واقع در جنب فرودگاه احداث شود اما به دلیل آنچه "تشابه به باند فرودگاه در موقع فرود هواپیماها " عنوان شد، با کمی فاصله و از کوچه قائمیه آغاز و در بلوار معلم به کوچه لاله منتهی می شود.

در این پروژه تاکنون با بیش از ۵۰ مالک و زمین دار توافق صورت گرفته است و در حال حاضر از لحاظ پیشرفت فیزیکی، بخش قابل توجهی از مسیر مورد نظر زیر سازی و تسطیح شده است.

اما آنچه در این پروژه به مانند خیلی دیگر از پروژها اتفاق افتاد، توقف آن از سال ۹۶ و پس از تغییر در مدیریت شهری بود.

طبق بررسی های به عمل آمده، با خریداری ۴ ملک معارض در ابتدا و انتهای این خیابان توسط شهرداری، عملا این مسیر بازگشایی می شود اما آنچه که از وضعیت میدانی می توان مشاهده کرد، عدم اراده ی مشخص از سوی شهرداری و مدیریت کلان شهرستان برای اتمام یا بهره برداری حداقلی از آن است.

پروژه ای که می تواند با وجود نزدیکی به روزهای پرترافیک نوروز ۹۹ در رامسر و گرانی بنزین، حجم زیادی از بار ترافیکی ورودی شهر را کاسته و در مصرف سوخت شهروندان و مسافران تاثیر مثبت ایجاد کند.

دانلود


کد مطلب: 409271

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/409271/سرنوشت-نامعلوم-کمربندی-قائمیه-رامسر-فیلم

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com