رئیس بهزیستی میاندورود مطرح کرد

عدم مناسب‌سازی مبلمان شهری؛ مشکل جدی معلولان

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۴۰۸۱۱۹
رئیس بهزیستی میاندورود یکی از مشکلات اصلی معلولان در جامعه را حمل و نقل عمومی و مبلمان شهری بیان کرد و گفت: عمده ادارات شهرستان استیجاری هستند و به همین دلیل مناسب‌سازی نکردند.
۰
plusresetminus
عدم مناسب‌سازی مبلمان شهری؛ مشکل جدی معلولان
سیدمرتضی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با بیان اینکه یک هزار و 561 نفر معلول در سامانه بهزیستی از میاندورود عضو هستند، اظهار کرد: خدمات ما به معلولان اکثرا یکسان است.
 
وی با بیان اینکه عمده معلولان ما جسمی حرکتی هستند و 29 نفر معلول ضایعه نخاعی داریم، افزود: به معلولان ضایعه نخاعی هر ماه در مجموع دو میلیون و 390 هزار تومان حق پرستاری و چهار میلیون و 300 هزار تومان برای تهیه لوازم بهداشتی برای این 29 نفر داده می‌شود.
 
رئیس بهزیستی میاندورود یکی از مشکلات اصلی معلولان در جامعه را حمل و نقل عمومی و مبلمان شهری بیان کرد و گفت: عمده ادارات شهرستان استیجاری هستند به همین دلیل مناسب سازی نکردند و یا اگر خودشان ساختند این مورد را رعایت نکردند.
 
موسوی نبود فضای فرهنگی و ورزشی مخصوص معلولان را یکی دیگر از مشکلات این قشر بیان کرد و افزود: یک معلول برای اینکه به توانمندی برسد باید به نیازهای مختلف آن توجه شود.
 
وی تصریح کرد: یک مرکز نگهداری معلولان ذهنی بالای 14 سال داریم که بیش از 50 نفر در آن حضور دارند و همچنین دو کلینیک مددکاری و یک مرکز جامع معلولین برای ارائه خدمات توانبخشی در میاندورود وجود دارد.
 
موسوی خاطرنشان کرد: به‌دلیل نبودن مرکز روزانه توانبخشی و مرکز حرفه آموزی، معلولان مجبور هستند برای کسب مهارت به شهرستان‌های اطراف مراجعه کنند که رفت و آمد برای آنها سخت و هزینه‌بر است.
 
وی با بیان اینکه در سال گذشته 20 نفر و در سال جاری 21 نفر وام اشتغال دریافت کردند، اظهار کرد: پروانه ساختمان و امتیازات آب، برق و گاز برای معلولان رایگان است و برای افراد دارای دومعلول به بالا برای ساخت منزل مسکونی در شهر 60 میلیون تومان و در روستا 36 میلیون تومان با تنفس دو ساله پرداخت می‌شود.
 
رئیس بهزیستی میاندورود با بیان اینکه 219 نفر مستمری بگیر در میاندورود وجود دارد، گفت: ناکارآمدی دستگاه‌های اجرایی باعث افزایش مراجعه به بهزیستی می‌شود چون سالانه افراد زیادی در تصادفات دچار آسیب می‌شوند و تحت پوشش بهزیستی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«وعده صادق»، نقطه عطف رهایی مستضعفان
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
نماز؛ بازدارنده و نابود‌کننده بدی‌ها
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
جهاد خدمت‌رسانی در امتداد امیدآفرینی
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۸
شهدای مدافع حرم بهترین الگو برای جوانان
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۱
راهبرد گروه‌های جهادی تحقق شعار سال باشد
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴
برخورد ساده‌انگارانه با پیچیده‌ترین پروژه
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۵
ناقوس مرگ در «انجیلسی»
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷