کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس شبکه بهداشت رامسر عنوان کرد

راه‌اندازی کلینیک دائمی شناسایی سرطان پستان در رامسر

25 آبان 1398 ساعت 9:00

رئیس شبکه بهداشت و درمان رامسر گفت: تلاش داریم تا کلینیک شناسایی سرطان پستان نیز مانند کلینیک دیابت دائمی شود تا بتوانیم بیماری را به موقع شناسایی کنیم.


به گزارش بلاغ، حمید‌رضا مبشری در دومین جلسه مجمع سلامت اظهار کرد: پویش غربالگری سرطان پستان آغاز شده و در این مدت کوتاه ۳۰ نفر مشکوک به سرطان پستان در شهرستان شناسایی شدند که برای اقدامات تخصصی و ماموگرافی ارجاع شدند.

وی با اشاره به اینکه سیاست‌های کلی سلامت براساس ابلاغیه دولت و برنامه تحول سلامت در حوزه بهداشت به‌ عنوان طرح‌های ملی و طرح‌های پشتیبان انجام می‌شود، بیان کرد: شهرستان رامسر دارای ۸ مرکز جامع سلامت، ۲۵ خانه بهداشت، ۳ پایگاه اورژانس و یک آزمایشگاه مرکزی در حال ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم است.

وی با بیان اینکه سلامت باید به شکل محوری دغدغه اجتماعی شده و مشارکت مردم  را داشته باشد، اظهار کرد: با کمک افراد و سازمان‌ها پویش‌های مختلفی را در جهت سلامت شهروندان ایجاد کردیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان رامسر تصریح کرد: در پویش بسیج کنترل فشارخون هزار و 453 بیمار فشار خونی شناسایی و در مراکز تحت مراقبت و کنترل فشار‌خون و درمان قرار گرفتند.

این مسئول با اشاره به اینکه بیماری‌های قلبی و عروقی اولین عامل مرگ و میر و سرطان دومین عامل مرگ و میر است، خاطر‌نشان کرد: پویش غربالگری سرطان پستان نیز از ابتدای آبان ماه آغاز شده و در این مدت کوتاه ۳۰ نفر مشکوک با سرطان پستان در شهرستان شناسایی و برای انجام‌ماموگرافی ارجاع شدند

مبشری افزود: تلاش داریم تا کلینیک شناسایی سرطان پستان نیز مانند کلینیک دیابت دائمی شود تا بتوانیم بیماری را به موقع شناسایی کنیم.

وی با اشاره به موقعیت توریستی بودن شهرستان رامسر و سه استخر دولتی شهرستان که توسط شبکه بهداشت مورد بررسی قرار می‌گیرد، اظهار کرد: ویلاهای استخر‌دار نیاز به بررسی بهداشت جهت رعایت مسائل بهداشتی دارند تا از بیماری‌های گردشگران جلوگیری شود که نیاز به همکاری است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر خاطر نشان کرد: در کارگروه سلامت مصوبه استان مقرر شد روستاهایی که چشمه‌ها و منابع آب به شکل شورایی اداره می‌شود، براساس پهنه شهرستانی منابع آب به آبفار واگذار شود که از احتمال آلودگی آب و طغیان جلوگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب بازار ماهی‌فروشان در روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: شبکه بهداشت نیاز به مشارکت ادارات و مردم در راستای پیشبرد سلامت اجتماعی با ارائه پیشنهادات در زمینه بهداشت و درمان دارد.

مبشری با اشاره به وجود سگ‌های بی سرپرست در سطح شهر که سبب نارضایتی مردم شده است، خاطر‌نشان کرد: لازم است سگ‌های ولگرد به کمک شهرداری و بخشداری صورت گیرد تا از گاز گرفتگی و ایجاد مشکلات پس از آن جلوگیری شود.

وی با اشاره به مشکلات ایجاد شده از گاز گرفتگی سگ‌های ولگرد گفت: در هفت ماه امسال سال ۳۷۷ مورد حیوان‌گزیدگی بوده که ۳۲۶ مورد آن مربوط به گاز‌گرفتگی سگ‌ها بوده که ۳تا ۵ نوبت باید واکسن‌های هاری دریافت کنند که هزینه زیادی برای بهداشت همراه دارد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 406844

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/406844/راه-اندازی-کلینیک-دائمی-شناسایی-سرطان-پستان-رامسر

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com