تاریخ انتشارشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۴۰۶۸۴۴
رئیس شبکه بهداشت و درمان رامسر گفت: تلاش داریم تا کلینیک شناسایی سرطان پستان نیز مانند کلینیک دیابت دائمی شود تا بتوانیم بیماری را به موقع شناسایی کنیم.
۰
plusresetminus
راه‌اندازی کلینیک دائمی شناسایی سرطان پستان در رامسر
به گزارش بلاغ، حمید‌رضا مبشری در دومین جلسه مجمع سلامت اظهار کرد: پویش غربالگری سرطان پستان آغاز شده و در این مدت کوتاه ۳۰ نفر مشکوک به سرطان پستان در شهرستان شناسایی شدند که برای اقدامات تخصصی و ماموگرافی ارجاع شدند.

وی با اشاره به اینکه سیاست‌های کلی سلامت براساس ابلاغیه دولت و برنامه تحول سلامت در حوزه بهداشت به‌ عنوان طرح‌های ملی و طرح‌های پشتیبان انجام می‌شود، بیان کرد: شهرستان رامسر دارای ۸ مرکز جامع سلامت، ۲۵ خانه بهداشت، ۳ پایگاه اورژانس و یک آزمایشگاه مرکزی در حال ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم است.

وی با بیان اینکه سلامت باید به شکل محوری دغدغه اجتماعی شده و مشارکت مردم  را داشته باشد، اظهار کرد: با کمک افراد و سازمان‌ها پویش‌های مختلفی را در جهت سلامت شهروندان ایجاد کردیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان رامسر تصریح کرد: در پویش بسیج کنترل فشارخون هزار و 453 بیمار فشار خونی شناسایی و در مراکز تحت مراقبت و کنترل فشار‌خون و درمان قرار گرفتند.

این مسئول با اشاره به اینکه بیماری‌های قلبی و عروقی اولین عامل مرگ و میر و سرطان دومین عامل مرگ و میر است، خاطر‌نشان کرد: پویش غربالگری سرطان پستان نیز از ابتدای آبان ماه آغاز شده و در این مدت کوتاه ۳۰ نفر مشکوک با سرطان پستان در شهرستان شناسایی و برای انجام‌ماموگرافی ارجاع شدند

مبشری افزود: تلاش داریم تا کلینیک شناسایی سرطان پستان نیز مانند کلینیک دیابت دائمی شود تا بتوانیم بیماری را به موقع شناسایی کنیم.

وی با اشاره به موقعیت توریستی بودن شهرستان رامسر و سه استخر دولتی شهرستان که توسط شبکه بهداشت مورد بررسی قرار می‌گیرد، اظهار کرد: ویلاهای استخر‌دار نیاز به بررسی بهداشت جهت رعایت مسائل بهداشتی دارند تا از بیماری‌های گردشگران جلوگیری شود که نیاز به همکاری است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر خاطر نشان کرد: در کارگروه سلامت مصوبه استان مقرر شد روستاهایی که چشمه‌ها و منابع آب به شکل شورایی اداره می‌شود، براساس پهنه شهرستانی منابع آب به آبفار واگذار شود که از احتمال آلودگی آب و طغیان جلوگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب بازار ماهی‌فروشان در روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: شبکه بهداشت نیاز به مشارکت ادارات و مردم در راستای پیشبرد سلامت اجتماعی با ارائه پیشنهادات در زمینه بهداشت و درمان دارد.

مبشری با اشاره به وجود سگ‌های بی سرپرست در سطح شهر که سبب نارضایتی مردم شده است، خاطر‌نشان کرد: لازم است سگ‌های ولگرد به کمک شهرداری و بخشداری صورت گیرد تا از گاز گرفتگی و ایجاد مشکلات پس از آن جلوگیری شود.

وی با اشاره به مشکلات ایجاد شده از گاز گرفتگی سگ‌های ولگرد گفت: در هفت ماه امسال سال ۳۷۷ مورد حیوان‌گزیدگی بوده که ۳۲۶ مورد آن مربوط به گاز‌گرفتگی سگ‌ها بوده که ۳تا ۵ نوبت باید واکسن‌های هاری دریافت کنند که هزینه زیادی برای بهداشت همراه دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴