کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جایگاه ۲۱ استاندارد ملی ایران در دنیا

8 آبان 1398 ساعت 14:50

مدیرکل دفتر نظارت صنایع غذایی، بهداشت و حلال سازمان ملی استاندارد گفت: امسال استاندارد ایران بین ۱۶۳ کشور عضو در سازمان بین‌المللی جایگاه ۲۱ را به خود اختصاص داد.



به گزارش بلاغ،امینی  صبح امروز در آئین تجلیل از واحدهای نمونه تولیدی در زمینه استاندارد با اشاره به جایگاه استاندارد ایران در جهان اظهار کرد: تلاش‌ها و مشارکت‌های بسیاری در حوزه استاندارد بین‌المللی انجام شده و امسال استاندارد ایران از جایگاه ۴۰ در بین ۱۶۳ کشور عضو سازمان بین‌المللی به جایگاه ۲۱ رسیده است.
وی افزود: همچنین استاندارد ملی ایران یکی از ۱۵ کرسی هیئت مدیره سازمان بین‌المللی استاندارد را در اختیار دارد، همچنین ۸ هزار از کارشناسان و متخصصان را سازمان بین‌المللی معرفی شده و در ۴۸۳ کمیته فنی حضور فعال داشته و در ۴۲۸ کمیته نیز به عنوان ناظر حضور داریم.
مدیرکل دفتر نظارت صنایع غذایی، بهداشت و حلال سازمان ملی استاندارد تصریح کرد: ۸ دبیرخانه سازمان بین‌المللی استاندارد در کشور مستقر بوده و استاندارد ایران و تدوین استانداردهای بین‌المللی برعهده ما است، ایران پس از ژاپن و چین و به‌صورت مشترک با کره جنوبی رتبه ۳ قاره آسیا را در زمینه استاندارد دارد و در بین کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است.
 


کد مطلب: 405730

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/405730/جایگاه-۲۱-استاندارد-ملی-ایران-دنیا

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com