تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۰
کد مطلب : ۴۰۴۰۸
کودکان کار واژه ای آشنا با نزدیک شدن به ایام نوروز ما شاهد پررنگ شدن این مساله هستیم.کودکانی که به هر نحوی که شده از فال فروشی گرفته تا تمیز کردن شیشه ماشین ها و دست فروشی و جمع کردن کارتن ها و زباله ها همه همه جلوه هایی از این پدیده در شهر سمنان هستند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل ازمرآت نیوز، کان هر جامعه شکل دهنده فردای آن جامعه هستند و به همین خاطر دسترسی به اموزش و داشتن سرپرست خوب همه و همه در شکل گیری فردای این جامعه نقش موثری را ایفا می کنند.
این یک سوی ماجرا است و سوی دیگر ماجرا نیز کودکانی هستند که درب منازل را می زنند و به بهانه های مختلف همچون اینکه مادرم پولی را برای خرید به من داده و من آن را گم کرده ام اگر بدون پول به خانه بروم مادرم من را تنبیه می کندو..از ما طلب پول می کنند.
شاید بسیاری از ما به راحتی از کنار آنها گذشته ایم و برخی از ما نیز برای کم کردن از حس ترحم خود با خرید اجناسشان سعی در کم کردن این حس در خود کرده ایم.
 
برای تهیه گزارشی به بازار شهر رفته بودم با نگاهی معصوم و لباس هایی مندرس در خیابان مشغول فروش دعا بود.برای لحظه ای نگاهم به نگاهانش گره خورد کودک من در گرمای دلپذیر خانه کودکیش را با بازی های کودکانه می گذراند در حالیکه برخی از هم سن و سال های او برای زنده ماندن و به دست آوردن لقمه ای نان کار می کنند و شاید هم نه، برای پول دار کردن شکیب هایی از همین جامعه بنوعی دست گدایی در برابر من و تو دراز می کنند...
شاید برای صحبت کردن با او مقدمه ای نیاز بود و چه مقدمه ای بهتر از خرید دعا .
قیمت این دعاها چنده؟
500تومان راستی اسمت چیه؟
امیر حسین خود را به دیوار می چسباند تا از جواب دادن طفره برود.
 
عید را دوست داری
خیلی ،ولی مادرم برای من هیچ چیز نخریده چون پول ندارد و پدرم مادرم را طلاق داده و مادرم هم بیمار است و نمی تواند کار کند. چند تا بچه هستید؟
من و برادرم میلاد میلاد هم کار می کند؟
جوجه می فروشد دیگر نمی خواست به سوالات ما پاسخ بدهد و به سرعت از جلوی چشمان ما دور شد

با نزدیک شدن به آغاز سال نو ما شاهد افزایش پدیده هایی همچون کودکان کار و دست فروشان هستیم. دست فروشانی که دیگر حضورشان در بازار سمنان به امری عادی تبدیل شده است.
و کودکانی که در بعضی ساعات روز  نبودنشان در پشت چراغ های قرمز و ضربه زدنشان به شیشه ماشین ها برای فروختن اجناسشان شاید عمری غیر عادی بوده.
کودکانی که کودکی کردن را فراموش کرده‌اند و در مقابل با گرسنگی ، مشکلات بهداشتی، فقدان سلامت روانی،خو گرفته اند و لبخندهای معصومانه شان در زیر پوست فقر رنگ می‌بازد.
در هر حال به عنوان نتیجه می توان گفت آسیبهای وارده براطفال در جامعه کنونی ما بسیار زیاد است به صورتی که اطفال زیادی در جامعه ما وجود دارند که به عناوین مختلف به انحرافات اخلاقی و اجتماعی متنوعی دچار می باشند از جمله این انحرافات معزل کودکان خیابانی است که این عارضه دست پرورده آسیب های مختلف اجتماعی است که براین رده سنی وارد می گردد واین قشر رابه بار می آورد معزل کودکان خیابانی که درحال حاضر نیز بحث اکثر مطبوعات و رسانه ها می باشد در صورتی که ریشه یابی نگردد به همین صورت ادامه یابد حتی آینده ای تاریکتر در انتظار جامعه ما واین اطفال خواهد بود زیرا مسلما این کودکان خیابانی هستند که مجرمان به عادت و خطرناک جامعه ما خواهد بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴