تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰
کد مطلب : ۴۰۳۳۸۹
معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری کشور گفت: بزودی ارزیابان یونسکو برای ثبت جهانی راه آهن سراسری وارد کشور می شوند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ،محمدحسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری کشور در گفت‌وگو با خبرنگار  درباره ثبت جهانی راه‌آهن سراسری (شمال ـ جنوب ایران)،‌ اظهار داشت: ارزیابان یونسکو اواخر ماه جاری و یا اوایل ماه آینده برای بازدید از راه‌آهن شمال به جنوب وارد کشور می‌شوند.
وی ادامه داد: قطعاً ارزیابان از تمامی مسیر راه‌آهن بازدید خواهند کرد و از بخش‌های فرهنگی، طبیعی و صنعتی راه‌آهن بازدید می‌کنند. 
 معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری کشور ادامه داد: طول راه‌آهن سراسری شمال به جنوب کشور 1400 کیلومتر است که در نوع خود بی‌نظیر است و دو دریای خزر و خلیج‌فارس را به یکدیگر متصل می‌کند.این راه‌آهن با تکنیک‌های خاصی ساخته شده که می‌توان گفت در سطح جهان بی‌نظیر است. 
طالبیان یادآور شد: تا کنون 24 اثر طبیعی و تاریخی در کشور ما ثبت جهانی شده است که دو اثر آن مانند جنگل‌های هیرکانی و دشت لوت به عنوان اثر طبیعی ثبت جهانی شده‌اند و راه‌آهن سراسری شمال ـ جنوب نیز اولین ثبت جهانی صنعتی کشور است. 
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه دو پرونده ثبت جهانی اورامانات کردستان و کاروانسراهای ایرانی در چه وضعیتی قرار دارد،‌گفت: این دو پرونده نیز در دست اقدام است و ما هر سال می‌توانیم یک ثبت جهانی بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته در یونسکو داشته باشیم.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چرا دانشجویان شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند؟
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پوشش‌ ارزش زن را بالا می‌برد
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۰
راهبرد گروه‌های جهادی تحقق شعار سال باشد
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴
سازماندهی ۱۷۵ گروه جهادی در سوادکوه
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵
ثبت‌نام ۱۴ هزار کارجو و کارفرما در سامانه شغل
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۴
ناقوس مرگ در «انجیلسی»
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شایسته‌گزینی همچنان در انتظار نوبت
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴