کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه موقت مرکز مازندران:

همه شئون جامعه دینی باید بر پایه دین اسلام استوار باشد

22 شهريور 1398 ساعت 14:15

امام جمعه موقت مرکز مازندران گفت: جامعه دینی جامعه دین‌مدار و دین‌محور است و همه شئون جامعه دینی در زمینه فرهنگی، اجتماعی و فردی باید بر پایه اداب دین اسلام استوار باشد.


به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور در خطبه این هفته نماز جمعه مرکز مازندران با بیان اینکه در جامعه دینی و نظام جمهوری اسلامی قرار داریم و این جامعه دارای اهداف و شاخصه های ویژه است، اظهار کرد: جامعه دینی یعنی جامعه دین مدار و دین محور است و همه شئون جامعه دینی در زمینه فرهنگی، اجتماعی و فردی باید بر پایه اداب دین اسلام استوار باشد.

وی ادامه داد: اولین و مهمترین شاخصه جامعه دینی خدا را بزرگ شمردن و بزرگ دیدن است و اولین ماموریت حضرت محمد(ص) این بود که خداوند فرمان داد پیامبر برخیز و مردم را بر حضر دار و خدا را بزرگ بدار چراکه بزرگی خدا کوچک شمرده شده بود.

یوسف‌پور افزود: امامت و رهبری دومین شاخصه جامعه دینی است چرا که جامعه دینی نیاز به قانون، مفسر و مجری قانون دارد تا سازمان، اقتصاد،  معیشت، فرهنگ و اعتقاد جامعه دینی تامین شود.

امام جمعه موقت ساری اضافه کرد: قرآن کریم قانون خداوند است و مفسر آن حضرت محمد(ص) است و بر این اساس فرمان داده شد کسانی که ایمان آوردند از خدا و پیامبر اطاعت کنند.

وی بیان کرد: همه امور جامعه دینی در تمام مسائل اجتماعی، فرهنگی، فردی و... براساس شریعت دین اسلام و رهبری پیامبر و آل‌پیامبر باشد.

یوسف‌پور با بیان اینکه در حال حاضر امامت و رهبری در جامعه بر عهده ولی فقیه است، گفت: کسانی که توکل می‌کنند باید در برابر مقدرات خداوند تسلیم و راضی باشند.

 امام جمعه موقت مرکز مازندران خاطرنشان کرد: سالی که امام حسین (ع) به شهادت رسید سال حزن نامگداری شد اما  در سال ۶۱ بزرگترین غم و جنایت تاریخ رخ داد که  حادثه جانگداز عاشورا اشک همه را درآورد و حادثه‌ای تکرار نشدنی بود که همه عالم بر جنایتکاران عالم لعن و نفرین فرستادند.

وی ادامه داد: شعار "کل یوم عاشورا " در سال ۶۱ ثبت شد و عاشورای سال ۶۱ قمری اسلام و امامت و ولایت را ماندگار کرد.

یوسف‌پور با بیان اینکه عاشورا یعنی دریای خون اما خون یعنی قیام، جهاد و ایثار و شهادت است، گفت: عاشورای حسینی یعنی دریای اشک و ناله و غم اما اشک یعنی عشق و محبت.

امام جمعه موقت مرکز مازندران ادامه داد: عزاداری یعنی کوفیان بی‌وفا ننگ‌تان باد و لبیک یا حسین(ع) و به معنای دریای خون عاشورا است و باید آن را با عظمت و وحدت و با تمام توان هر ساله بهتر برپا شود.

وی گفت: هزار و ۳۸۰ سال از عاشورای حسینی می‌گذرد و در طول چهارده قرن که از عاشورا می‌گذرد و تکایا، حسینیه‌ها، منبرها، مداحان، مردم دوستدار امام حسین(ع) عاشورا را حفظ کردند و همین افراد باعث حفظ و دفاع از انقلاب اسلامی هستند.

انتهای پیام/
 


کد مطلب: 403194

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/403194/همه-شئون-جامعه-دینی-باید-پایه-دین-اسلام-استوار-باشد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com