تاریخ انتشارجمعه ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
کد مطلب : ۴۰۳۱۹۴
امام جمعه موقت مرکز مازندران گفت: جامعه دینی جامعه دین‌مدار و دین‌محور است و همه شئون جامعه دینی در زمینه فرهنگی، اجتماعی و فردی باید بر پایه اداب دین اسلام استوار باشد.
۰
plusresetminus
همه شئون جامعه دینی باید بر پایه دین اسلام استوار باشد
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام یوسف یوسف‌پور در خطبه این هفته نماز جمعه مرکز مازندران با بیان اینکه در جامعه دینی و نظام جمهوری اسلامی قرار داریم و این جامعه دارای اهداف و شاخصه های ویژه است، اظهار کرد: جامعه دینی یعنی جامعه دین مدار و دین محور است و همه شئون جامعه دینی در زمینه فرهنگی، اجتماعی و فردی باید بر پایه اداب دین اسلام استوار باشد.

وی ادامه داد: اولین و مهمترین شاخصه جامعه دینی خدا را بزرگ شمردن و بزرگ دیدن است و اولین ماموریت حضرت محمد(ص) این بود که خداوند فرمان داد پیامبر برخیز و مردم را بر حضر دار و خدا را بزرگ بدار چراکه بزرگی خدا کوچک شمرده شده بود.

یوسف‌پور افزود: امامت و رهبری دومین شاخصه جامعه دینی است چرا که جامعه دینی نیاز به قانون، مفسر و مجری قانون دارد تا سازمان، اقتصاد،  معیشت، فرهنگ و اعتقاد جامعه دینی تامین شود.

امام جمعه موقت ساری اضافه کرد: قرآن کریم قانون خداوند است و مفسر آن حضرت محمد(ص) است و بر این اساس فرمان داده شد کسانی که ایمان آوردند از خدا و پیامبر اطاعت کنند.

وی بیان کرد: همه امور جامعه دینی در تمام مسائل اجتماعی، فرهنگی، فردی و... براساس شریعت دین اسلام و رهبری پیامبر و آل‌پیامبر باشد.

یوسف‌پور با بیان اینکه در حال حاضر امامت و رهبری در جامعه بر عهده ولی فقیه است، گفت: کسانی که توکل می‌کنند باید در برابر مقدرات خداوند تسلیم و راضی باشند.

 امام جمعه موقت مرکز مازندران خاطرنشان کرد: سالی که امام حسین (ع) به شهادت رسید سال حزن نامگداری شد اما  در سال ۶۱ بزرگترین غم و جنایت تاریخ رخ داد که  حادثه جانگداز عاشورا اشک همه را درآورد و حادثه‌ای تکرار نشدنی بود که همه عالم بر جنایتکاران عالم لعن و نفرین فرستادند.

وی ادامه داد: شعار "کل یوم عاشورا " در سال ۶۱ ثبت شد و عاشورای سال ۶۱ قمری اسلام و امامت و ولایت را ماندگار کرد.

یوسف‌پور با بیان اینکه عاشورا یعنی دریای خون اما خون یعنی قیام، جهاد و ایثار و شهادت است، گفت: عاشورای حسینی یعنی دریای اشک و ناله و غم اما اشک یعنی عشق و محبت.

امام جمعه موقت مرکز مازندران ادامه داد: عزاداری یعنی کوفیان بی‌وفا ننگ‌تان باد و لبیک یا حسین(ع) و به معنای دریای خون عاشورا است و باید آن را با عظمت و وحدت و با تمام توان هر ساله بهتر برپا شود.

وی گفت: هزار و ۳۸۰ سال از عاشورای حسینی می‌گذرد و در طول چهارده قرن که از عاشورا می‌گذرد و تکایا، حسینیه‌ها، منبرها، مداحان، مردم دوستدار امام حسین(ع) عاشورا را حفظ کردند و همین افراد باعث حفظ و دفاع از انقلاب اسلامی هستند.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

«محفل»، نمادی از تحول موفق
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹
نقش هنر و هنرمندان در انقلاب اسلامی
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
«حجاب» امنیت‌آفرین و آرامش‌بخش
جمعه ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷