کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس دانشگاه کردستان: برگزاری کنگره 5400 شهید کردستان باعث الگوسازی برای نسل جوان می‌شود

30 خرداد 1398 ساعت 16:50

رئیس دانشگاه کردستان تاکید کرد: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر روحیه ایثار و شهادت در جامعه کم‌رنگ‌تر شده است مطمئنا برگزاری کنگره 5400 شهید کردستان و اجلاسیه‌هایی این‌چنین می‌تواند هم شهدا را به جامعه معرفی کند و هم برای نسل جوان الگوسازی کند.


به گزارش بلاغ، دکتر رحمت صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار  از سنندج اظهار داشت: در این برحه حساس از زمان ما هر چه بیشتر به الگوسازی برای نسل جوان نیاز داریم و چه الگویی بهتر از شهدا.

وی افزود: امروز باید به جوانان گفته شود که کسانی در اوایل انقلاب بودند که بخاطر عقاید، باورها، وطن، خاک و سرزمینشان بدون هیچ چشم‌داشتی جان خود را تقدیم کردند.

رئیس دانشگاه کردستان ادامه داد: باید امروز روحیه ایثار، رشادت و دلیرمردی که در شهدا وجود داشت را در نسل جوان تقویت کنیم، روحیه‌ای که از خودگذشتگی داشته باشند و کارهای عام‌المنفعه انجام دهند .

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه متاسفانه در سال‌های اخیر روحیه ایثار و شهادت در جامعه کم‌رنگ‌تر شده است مطمئنا برگزاری کنگره 5400 شهید کردستان و اجلاسیه‌هایی این‌چنین می‌تواند هم شهدا را به جامعه معرفی کند و هم برای نسل جوان الگوسازی کند.

صادقی تصریح کرد: برگزاری کنگره 5400 شهید استان کردستان کمترین کاری است که در قبال شهدای مظلوم استان و شناساندن آنها به جامعه شده است و همه وظیفه داریم در این زمینه کار کنیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه کردستان نیز به سهم خود در برگزاری برنامه‌های جانبی این اجلاسیه نقش داشته است گفت: برگزاری همایش علمی کنگره 5400 شهید استان، نصب سردیس دو شهید در محوطه دانشگاه کردستان شامل شهید نجات‌اللهی از شهدای کارمند استان و شهید تعریف از شهدای دانشجو استان و همچنین برگزاری اجلاسیه نهایی شهدای دانشجو با همکاری تمام دانشگاه‌ها به میزبانی دانشگاه کردستان از جمله اقدامات دانشگاه کردستان در راستای برگزاری این کنگره بوده است.


کد مطلب: 392878

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/392878/رئیس-دانشگاه-کردستان-برگزاری-کنگره-5400-شهید-باعث-الگوسازی-نسل-جوان-می-شود

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com