رئیس دانشگاه کردستان تاکید کرد: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر روحیه ایثار و شهادت در جامعه کم‌رنگ‌تر شده است مطمئنا برگزاری کنگره 5400 شهید کردستان و اجلاسیه‌هایی این‌چنین می‌تواند هم شهدا را به جامعه معرفی کند و هم برای نسل جوان الگوسازی کند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، دکتر رحمت صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار  از سنندج اظهار داشت: در این برحه حساس از زمان ما هر چه بیشتر به الگوسازی برای نسل جوان نیاز داریم و چه الگویی بهتر از شهدا.

وی افزود: امروز باید به جوانان گفته شود که کسانی در اوایل انقلاب بودند که بخاطر عقاید، باورها، وطن، خاک و سرزمینشان بدون هیچ چشم‌داشتی جان خود را تقدیم کردند.

رئیس دانشگاه کردستان ادامه داد: باید امروز روحیه ایثار، رشادت و دلیرمردی که در شهدا وجود داشت را در نسل جوان تقویت کنیم، روحیه‌ای که از خودگذشتگی داشته باشند و کارهای عام‌المنفعه انجام دهند .

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه متاسفانه در سال‌های اخیر روحیه ایثار و شهادت در جامعه کم‌رنگ‌تر شده است مطمئنا برگزاری کنگره 5400 شهید کردستان و اجلاسیه‌هایی این‌چنین می‌تواند هم شهدا را به جامعه معرفی کند و هم برای نسل جوان الگوسازی کند.

صادقی تصریح کرد: برگزاری کنگره 5400 شهید استان کردستان کمترین کاری است که در قبال شهدای مظلوم استان و شناساندن آنها به جامعه شده است و همه وظیفه داریم در این زمینه کار کنیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه کردستان نیز به سهم خود در برگزاری برنامه‌های جانبی این اجلاسیه نقش داشته است گفت: برگزاری همایش علمی کنگره 5400 شهید استان، نصب سردیس دو شهید در محوطه دانشگاه کردستان شامل شهید نجات‌اللهی از شهدای کارمند استان و شهید تعریف از شهدای دانشجو استان و همچنین برگزاری اجلاسیه نهایی شهدای دانشجو با همکاری تمام دانشگاه‌ها به میزبانی دانشگاه کردستان از جمله اقدامات دانشگاه کردستان در راستای برگزاری این کنگره بوده است.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴