تاریخ انتشاريکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۵
کد مطلب : ۳۸۸۷۷۷
مدیرکل محیط‌زیست لرستان از کاهش 89 درصدی حریق در مراتع استان خبر داد و گفت: سال گذشته 5 هکتار از مراتع علوفه‌ای استان به دلیل سهل‌انگاری گردشگران در مسیر دریاچه گهر دچار حریق شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،مهرداد فتحی بیرانوند ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران ویژه اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع لرستان اظهار کرد: مدیریت زمان مهمترین موضوع در اطفای حریق است.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا تاکنون 2 هزار کیلومتر آتش‌بر در سطح مراتع و جنگل های استان ایجاد شده که این میزان امسال به 4 هزار کیلومتر افزایش خواهد یافت.

مدیرکل محیط‌زیست لرستان با اشاره به تشکیل 20 تیم عملیاتی واکنش سریع اطفای حریق افزود: شناسایی نقط حساس و بحرانی حریق به ویژه در منطقه سفیدکوه ازنا از مهمترین اقدامات انجام شده بوده است.

فتحی بیرانوند بیان داشت: تجربه ثابت کرده هر چه میزان آموزش‌ها و اطلاع رسانی‌های پیش‌گیرانه بیشتر شود به همان اندازه کاهش حریق را شاهد هستیم.

وی همچنین بر لزوم کاهش آتش‌سوزی‌های پس‌چر مزارع به دلیل سرایت به اراضی ملی و منابع طبیعی تأکید کرد.

مدیرکل محیط‌زیست لرستان با بیان اینکه جوامع محلی با منابع طبیعی منافع مشترکی دارند، گفت: از این رو پیشنهاد می شود جلسه ای با دهیاری ها و شوراها برگزار شود و ضمن آگاهی بخشی امکانات لازم برای اطفای حریق نیز در اختیار آنان قرار گیرد.

فتحی بیرانوند از کاهش 89 درصدی حریق در مراتع استان خبر و ادامه داد: سال گذشته 5 هکتار از مراتع علوفه‌ای استان به دلیل سهل‌انگاری گردشگران در مسیر دریاچه گهر دچار حریق شد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

پوشش‌ ارزش زن را بالا می‌برد
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۰
خون مظلومان غزه روشنگری می‌کند
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
راهبرد گروه‌های جهادی تحقق شعار سال باشد
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴
سازماندهی ۱۷۵ گروه جهادی در سوادکوه
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵
ثبت‌نام ۱۴ هزار کارجو و کارفرما در سامانه شغل
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۴
شایسته‌گزینی همچنان در انتظار نوبت
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰