پرواز پهپادها بر فراز فرودگاه بین‌المللی «گاتویک» که دومین فرودگاه مهم انگلیس محسوب می‌شود، روز پنجشنبه فعالیت این فرودگاه را به طور کامل متوقف کرد و ده‌‌ها هزار مسافر را سرگردان کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، چهارشنبه شب بود که خبر پرواز 2 پهپاد ناشناس بر فراز فرودگاه بین‌المللی «گاتویک» در لندن که دومین فرودگاه مهم انگلیس محسوب می‌شود فعالیت‌های این فرودگاه را به طور کامل متوقف کرد. ساعاتی گذشت و فرودگاه به مدت چند ساعت بازگشایی شد اما ساعت سه و چهل و پنج دقیقه بامداد با سیگنال‌های پرواز پهپادهای دیگر در حوالی فرودگاه بار دیگر تعطیل شد. فرودگاه گاتویک در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد تمامی پروازها به مقصد و از مبدا این فرودگاه لغو شده است و ما در حال تحقیق در مورد پهپادهایی هستیم که بر فراز فرودگاه ما پرواز می‌کنند. آن طور که رسانه‌ها نوشته‌اند به همین دلیل نزدیک به 800 پرواز متوقف و بیش از 110 هزار مسافر سرگردان شدند.
پلیس انگلیس اعلام کرده این اقدامی «آگاهانه و عمدی برای مختل کردن فعالیت فرودگاه صورت گرفته است اما هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که آن را به فعالیت‌های تروریستی مرتبط سازد.» الیزابت ساگ وزیر امور هوایی انگلیس نیز در گفت‌وگو با شبکه «اسکای نیوز» اعلام کرده پرواز پهپادها بر فراز این فرودگاه اقدامی غیرقانونی است که می‌تواند تا پنج سال حبس به همراه داشته باشد. راب هانتر مسئول امنیت هوایی انجمن خلبانان انگلیس اما گفته مردم باید دریابند که پهپادها تنها یک اسباب بازی نیستند و در صورت برخورد به یک هواپیما می‌توانند تبعات فاجعه باری داشته باشند. طبق قوانین انگلیس پهپادها نمی‌توانند در کمتر از یک کیلومتری فرودگاه‌ها مورد استفاده قرار گیرند و نباید از ارتفاع 122 متری نیز بالاتر بروند. گاتویک به لحاظ میزان ترافیک هوایی هشتمین فرودگاه اروپا است. سالانه 45 میلیون مسافر از طریق این فرودگاه جابه‌جا می‌شوند.
ارتش وارد میدان شد
سخنگوی ارتش انگلیس نیز گفته ارتش در حال استقرار تجهیزات و سامانه‌های ویژه به منظور کمک به نیروهای پلیس در فرودگاه گاتویک است.
به گزارش واحد مرکزی خبر نمایندگان مجلس اعیان یا مجلس لردها نیز دیروز با احضار وزیر امنیت این کشور ضمن ابراز نارضایتی از تداوم این وضع با گذشت ساعت‌ها از آغاز آن‌، اجرای قوانین سختگیرانه‌تر را برای خرید و استفاده از پهپادها خواستار شدند‌. مقامات امنیتی و پلیس گفته‌اند این موضوع در دست بررسی است و نیروهای پلیس در جست‌وجوی عامل یا عاملان آنند‌. با اینکه از چهارشنبه شب تا‌کنون بارها این پهپادها در اطراف فرودگاه به پرواز درآمده‌اند اما هنوز پلیس نتوانسته عوامل پرواز آنها را شناسایی و دستگیر کند‌. پلیس انگلیس مردم را به یاری طلبیده و از ساکنان «ساسکس» خواسته در صورت داشتن هرگونه اطلاعات درباره عوامل به پرواز درآوردن این پهپادها آن را به پلیس گزارش کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴